"לא להיכנע לסחטנות האמריקנית"

אפרת פורשר

"לא להיכנע לסחטנות האמריקנית"

כ־200 קרובי הנרצחים בפעולות טרור ואזרחים מהשורה צעדו במרכז ירושלים נגד הפעימה הרביעית • יו"ר אלמגור: "חמאס השתמש בחטיפת גלעד שליט ובהחזקתו כדי לשחרר רוצחים, וארה"ב מחזיקה את פולארד כדי לשחרר רוצחים"

ישראל היום

2014-04-03

צילום: בני פלבן; קריינות: חנן פישר

כ־200 איש צעדו אתמול בירושלים כשהם נושאים תמונות ונרות זיכרון, במחאה על הכוונה לשחרר רוצחים במסגרת הפעימה הרביעית.

כל אחד מהצועדים – בני המשפחות השכולות, בני נוער, סטודנטים או אזרחים מהשורה – נשאו תמונה של קורבן טרור שנרצח על ידי רוצחים שכבר שוחררו בפעימות הקודמות או על ידי רוצחים ששמם מוזכר ברשימת המיועדים לשחרור בפעימה הרביעית. בסך הכל, הניפו הצועדים, שזכו לאהדת הקהל הירושלמי, כ־300 תמונות.

הצועדים בחרו להתחיל את המחאה דווקא במקום הפיגוע במסעדת סבארו ברחוב קינג ג'ורג', משום שהמעורבים בפיגוע היו מחבלים ששוחררו מהכלא הישראלי. הם אמרו שם פרק תהילים ולאחר מכן אמר הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל ז"ל שנרצחה בפיגוע באיתמר לפני כשלוש שנים, קדיש. לאחר מכן צעדו המשתתפים לכיוון הקונסוליה האמריקנית ברחוב אגרון, כשהם קוראים לא לחבר בין שחרור פולארד לעיסקת שחרור מחבלים וצועקים "ביבי, תתעורר", "מחבלים לא לשחרר", "דם יהודי איננו הפקר" ו"רוצחים לא משחררים".

אחת המשתתפות קראה בכאב: "הם משתחררים מהכלא ומקבלים הזדמנות חדשה לרצוח עוד כמה יהודים. בשביל זה משחררים אותם? בשביל עוד דם?"

בנו של חיים סמדר ז"ל, שנרצח לפני 12 שנה כשמחבלת התפוצצה בתוך סופרמרקט בשכונת קריית יובל בירושלים, אמר: "לפני שלושה שבועות הממשלה שיחררה את הגופה של המחבלת שרצחה את אבא שלי. ממשלת ישראל לא התקשרה, לא הודיעה ולא שאלה את דעתנו בנושא הזה".

מול הקונסוליה, בעוד המשתתפים צועקים "בושה" ו"תומכי טרור", אמר מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור: "ארה"ב בעצם עושה מעשה סחיטה די דומה לחמאס. חמאס השתמש בחטיפתו ובהחזקתו של גלעד שליט כדי לשחרר רוצחים, וארה"ב מחזיקה את פולארד כדי לשחרר רוצחים. מצער מאוד שהיא נוקטת שיטות שדומות לחמאס".

אינדור קרא לממשלת ישראל "לא להיכנע לסחטנות האמריקנית" והוסיף: "הבית היהודי צריך לפרוש מהממשלה בגלל עיסקה כזאת".

את צעדת המחאה סיימו המשתתפים במאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה, שם הניחו, במעין מיצג זיכרון, את תמונותיהם של 300 הנרצחים שהונפו בצעדה.