בניגוד להצהרות: מחבלים תושבי ישראל ישוחררו

אריאל כהנא

בניגוד להצהרות: מחבלים תושבי ישראל ישוחררו

אף על פי שנציגי המדינה הודיעו לבג"ץ שלא ישוחררו ישראלים, מתברר שארבעה מבין המשוחררים הם בעלי תעודת זהות כחולה

ערוץ 7

2013-12-29


שחרור אסירים בעסקת גלעד שליט (צילום: איי.פי)

ארבעה מבין 26 הרוצחים שמתכוונת ישראל לשחרר הם תושבי ישראל, זאת בניגוד להחלטת הממשלה על שחרור ובניגוד להתחייבות המדינה בפני בג"ץ. כך עולה מבדיקת ארגון נפגעי הטרור אלמגור. על רקע הגילוי יעתור בשעות הקרובות הארגון לבג"ץ. ארבעת המחבלים מתגוררים במזרח ירושלים והם נושאים תעודת זהות כחולה.

הארבעה הם מחמוד דענגה שרצח את שרה שרון תושב שכונת שועפאט בצפון ירושלים; יאסין אבו חדיר שרצח את יגאל שחף, גם הוא תושב שועאפט בצפון ירושלים; יוסף אבו חסין שרצח את פארוק אבו חדר ומתגורר בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים ואבריהם אבו ג'מאל שהורשע בניסיון לרצח. יצוין כי טרם קבלת ההחלטה הראשונית של שחרור המחבלים לפני כחצי שנה סיכם ראש הממשלה עם השר סילבן שלום שהדיון בעניינם של תושבי ישראל יובא בנפרד.

עו"ד נפתלי ורצברגר המייצג את אלמגור אמר ל-nrg מעריב, כי שחרור תושבי ישראל עמד בסתירה לדברים שאמרו נציגי המדינה לבג"ץ בפעימה הקודמת של שחרור המחבלים. "המדינה הודיעה לבג"ץ שלשחרור תושבי ישראל אין רוב בממשלה ולכן יובא להצבעה נפרדת. כאן אנחנו רואים שהוחלט על שחרור מחבלים שהם תושבי ישראל, בלי הסכמת הממשלה. לאסירים האלה יש תעודת זהות כחולה, הם מקבלים ביטוח לאומי וכאשר ישתחררו יהיו חופשיים לנוע ברחבי ישראל. נכון שהם לא אזרחי אבל הם כן תושבי ישראל", אומר ורצברגר.

מארגון אלמגור נמסר כי מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה לא יפורק וכי בשעות הקרובות יקיימו צעדה אל הקונסוליה האמריקאית בירושלים.

במשרד ראש הממשלה לא הגיבו וגלגלו את התגובה למשרד המשפטים. ממשרד המשפטים טרם ניתנה תגובה לדיווחים.