נדחתה עתירת המשפחות השכולות – 26 המחבלים ישוחררו הלילה

רועי שרון; חזי סימנטוב

נדחתה עתירת המשפחות השכולות – 26 המחבלים ישוחררו הלילה

בג"ץ דחה ברוב של 2 נגד 1 את עתירת ארגון אלמגור נגד שחרור האסירים הפלסטינים. 15 נפגעי טרור מפגינים מחוץ לביתו של אחד המשוחררים בירושלים. אבו מאזן יערוך קבלת פנים למחבלים ברמאללה למרות מזג האוויר הסוער. מקורביו: "שחרור האסירים מחזק אותו – נדרוש סבב נוסף"

חדשות 10

2013-12-30

הלילה זה יקרה – הפעימה השלישית והשנויה במחלוקת של שחרור אסירים פלשתינים – 26 מחבלים, מהם חמישה תושבי מזרח ירושלים ישוחררו סמוך לחצות. כמו בסבבים הקודמים בג"ץ דחה את בעתירת המשפחות השכולות. ברוב של שניים נגד אחד החליט בג"ץ על הדחייה לאחר שעת מיעוט של השופט רובינשטיין שחשב שיש להוציא צו ביניים שיעכב את שחרור המחבלים.

עשרות בני אדם נאספו הערב כדי להפגין בירושלים נגד השחרור. המשפחות והמשטרה הגיעו להסכמה בבג"ץ כי צעדת המשפחות השכולות תגיע עד רחבת הכותל, ואז 15 מפגינים בלבד שהורשו לכך המשיכו תחת ליווי לביתו של אחד ממשוחררי הפעימה השלישית.

"אני מאמינה שהעם שלנו זועק מתוך הבית", אמרה טלי בן ישי, אמה של רעות פוגל, שנרצחה עם בני משפחתה באיתמר לפני כשלוש שנים. "אני רוצה להגיד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאנחנו האמנו בו. רצינו אותך וחשבנו שאתה תייצג אותנו, את עם ישראל, עם הערכים של עם ישראל ותפסיק עם הדברים הנוראיים שאתה עושה", הוסיפה בן ישי. "אתה בעצמך אמרת ב-2008 שזה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות לשחרר רוצחים ושזה כניעה לטרור. אז תחזור בעצמך", היא קראה לראש הממשלה.

למרות הדברים הקשים, רק עשרות הגיעו להפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. מספר המפגינים הנמוך יכול להצביע על השלמה עם השחרור, כיוון שזו כבר הפעימה השלישית. מלבד משפחת בן ישי, הגיעו לבקר באוהל המחאה גם משפחות שכולות ונפגעי טרור אחרים. היום הגיעו לכלא עופר המחבלים שאמורים להשתחרר הלילה לגדה המערבית, בעוד אלה שמשתחררים לעזה יצאו לכיוון מחסום ארז מנקודת איסוף אחרת.

המשפחות עתרו לבג"ץ: "התעלמות מהפגיעה בירושלים"

הבוקר הגיש ארגון משפחות נפגעות הטרור "אלמגור" עתירה לבית המשפט העליון כנגד שחרורם של שישה מהאסירים הפלסטיניים שצפויים להשתחרר הלילה מהכלא הישראלי.

בעתירה שהוגשה לבג"צ נאמר כי השישה הם תושבי מזרח ירושלים ולכן אסור לשחרר אותם כחלק מהעסקה בה לא אמורים להיכלל אסירים תושבי ישראל. "ועדת השרים חרגה מהמתווה ומשחררת רוצחים שהושעו במעשי הרג רבים וכן משחררת חמישה אסירים תושבי ירושלים, תוך התעלמות מהפגיעה בעיר, בתושבים ובמערכת המשפט", לשון העתירה.

ברמאללה מתכוננים לחגיגות: ידרשו מקרי שחרור נוסף

בשל מזג האוויר הסוער החליטו ברשות הפלסטינית לעשות את קבלת הפנים החגיגית לאסירים המשוחררים בתוך המוקטעה שברמאללה. לאולם הקטן כבר החלו להגיע בני משפחות האסירים ועוד אנשים שהחלו להתגודד במקום. אבו מאזן צפוי להגיע למוקטעה מאוחר יותר ואף לשאת נאום חגיגי. מקורביו אומרים ששום דבר לא יקלקל את החגיגות של שחרור האסירים, לא ישראל ולא מזג האוויר.

ברשות אומרים הערב שהם מוכנים להאריך את המשא ומתן עם ישראל מעבר לשלושת החודשים שנותרו לזמן הקציב שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. השר האמריקני יגיע לאזור ביום רביעי, והפלסטינים יבקשו ממנו לדרוש מישראל להתחייב בפניו על שחרור אסירים נוספים. זאת לאחר שהם הבינו כי שחרור מחבלים מחזק את אבו מאזן על פני חמאס.