הלילה: שחרור המחבלים הפלסטינים

הלילה: שחרור המחבלים הפלסטינים

אחרי חצות יעזבו את כלא עופר 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו בפעימה השלישית כחלק מהשיחות המדיניות בין ישראל לרשות. הבוקר יגישו נציגי המשפחות השכולות וארגון "אלמגור" שתי עתירות לבג"ץ נגד המהלך. יו"ר הארגון מאיר אינדור: "מתנגדים לשחרור אזרחים ישראלים"

חדשות 2

2013-12-30


26 אסירים ישוחררו. ארכיון (צילום׃ AP)

במהלך הלילה ישוחררו 26 המחבלים הפלסטיניים במסגרת הפעימה השלישית של שחרור האסירים, כחלק מהמגעים המדיניים בין ישראל לרשות הפלסטינית. הבוקר (ב') יגיש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שתי עתירות לבג"ץ נגד השחרור, שיתבצע בעוד פחות מ-24 שעות.

העתירות יוגש על ידי עו"ד נפתלי ורצברג ביחד עם נציגי המשפחות השכולות ויושב ראש ארגון "אלמגור", מאיר אינדור. לטענת העותרים, שחרורם של שישה מהמחבלים, תושבי מזרח ירושלים, נוגד את הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להכניס לרשימה אסירים בעלי אזרחות ישראלית.

כמו כן, מבקש הארגון להתיר לו לערוך צעדת מחאה אל אחד מבתי האסירים שישוחררו במזרח ירושלים. "הבוקר נגיש עתירה אחת עקרונית ואחת עוסקת בעצם זכות המחאה", הסביר יושב ראש "אלמגור" מאיר אינדור בשיחה עם חדשות 2 Online. "העתירה הראשונה עוסקת בשחרורם של שישה מחבלים שלהפתעתנו גילינו כי מדובר במחבלים בעלי תעודת זהות ישראליות, המתגוררים במזרח ירושלים".

"לנו הובטח שערבים ישראלים לא ישוחררו בפעימות הנוכחיות וכי יתקיים בעניין דיון בממשלה", הוסיף אינדור. "לא יעלה על הדעת שהרשות הפלסטינית תפרוש את חסותה על תושבי מדינת ישראל, ואז אזרחים ישראלים יהיו חבים לרשות הפלסטינית הודות למעשי פשע".

מבין המשוחררים: 23 מחבלים שהורשעו ברצח או הריגה

"העתירה השנייה עוסקת בזה שלא הרשו לנו לצעוד לביתו של אחד המחבלים שישוחררו בעיר העתיקה בירושלים", אמר אינדור. "זה נוגד את חופש הביטוי".

שירות בתי הסוהר פרסם אתמול את שמותיהם של 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו מהכלא הישראלי. מבין המשוחררים, 23 הורשעו ברצח או בהריגה, שניים הורשעו בניסיון לרצח ואחד בחבלה בכוונה מחמירה.


המשפחות השכולות יעתרו. הפגנה מול בית רה" (צילום׃ חדשות 2)

בין המשוחררים ניתן למצוא את כמיל עווד אחמד, שהורשע ברצח של לא פחות מ-16 בני אדם. הוא נעצר בשנת 1993, רק שבועיים לאחר חתימת הסכם אוסלו, ומאז הוא נמצא בכלא הישראלי.

עוד בין המשוחררים: שחאדה פריד שהורשע ברצח יוסף פרחאן, נידון ל-45 שנים בכלא והיה אמור להשתחרר בשנת 2030; יעקוב מוחמד רמדאן ועפאנה מוסטפה מוחמד שהורשעו ברצח שרה שרון; אלאפנדי יוסף עדנאן שנעצר ב-1992 והורשע בניסיון לרצח.

אבו-אלרוב מחמוד פיסל הורשע ברצח שני בני אדם ובהריגה של ארבעה בני אדם נוספים, נשפט למאסר עולם והוא כלוא משנת 1991; דמרה אברהים בלאל שהורשע ברצח פרידריך רוזנפלד; אבו-מוחסן חאלד אברהים ג'מאל שהורשע ברצח שלמה יחיא. תמימי רושדי סעיד שהורשע ברצח חיים מזרחי.