בישראל כואבים – ברשות הפלשתינית חוגגים

בישראל כואבים – ברשות הפלשתינית חוגגים

את חייהם של הנרצחים אף אחד לא יוכל להשיב, מה שלא מפריע לאבו מאזן להתגרות בישראל: "לא יהיה הסכם קבע אם לא ישוחררו כולם"

ישראל היום

2013-12-31

רויטרס

בזמן שבישראל כואבים את שחרור המחבלים, ברשות הפלשתינית חוגגים. "אני מאוד שמח, אבל עדיין יש משהו חסר, כיוון שעדיין יש אסירים בכלא", כך אמר לפנות בוקר מחמוד סלמאן, המחבל שרצח את שי שוקר ב-1994. את חייב של שוקר כבר אף אחד לא יוכל להשיב, זה לא הפריע לסלמאן ול-25 מחבלים נוספים לחגוג את שחרורם.

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הביע שמחה על שחרור הרוצחים ואמר: "זה יום שמחה לעמנו, למשפחותינו ולאסירינו הגיבורים שיצאו לאור החירות". אבו מאזן התגרה בישראל ואמר, "זו לא הפעימה האחרונה", לדבריו, אחרי הפעימה הרביעית יימשך שחרור האסירים, הפעם אלו החולים.
במהלך הלילה שוחררו 26 המחבלים במסגרת הפעימה השלישית. 18 מהמחבלים הגיעו למתחם המוקטעה ברמאללה, לקול צהלות וחגיגות האנשים. המחבלים נפגשו עם אבו-מאזן, שנישק וחיבק את האסירים המשוחררים. במהלך הטקס, בירך אבו מאזן את האסירים ואמר כי, "לא יהיה הסכם קבע אם לא ישוחררו כל האסירים".

כ-150 איש, מבני המשפחות השכולות, צעדו אמש מבית ראש הממשלה בירושלים אל העיר העתיקה, במחאה על שחרורם של מחבלים, בפרט מחבלים תושבי מזרח ירושלים. המשתתפים צעדו עם מטריות שחורות, נשאו עמם את תמונות הקורבנות וקראו: "ביבי תתבייש", "מוות למחבלים" ו"לא לשחרור רוצחים".

במקביל, בג"צ דחה ברוב דעות את עתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" כנגד שחרורם של חמשת האסירים הביטחוניים תושבי מזרח ירושלים, בעלי תעודות זהות כחולות. העותרים ביקשו מבג"צ להוציא צו ביניים אשר יעכב את השחרור, עד להכרעה בעתירה. העותרים הדגישו כי מדובר ב"במעשה התחכמות כאשר משחררים תושבי ירושלים וטוענים שהם רק תושבי ישראל ולא אזרחי ישראל".

המדינה, שביקשה מבג"צ לדחות את העתירה, טענה מנגד כי החלטת הממשלה הסמיכה את צוות השרים להחליט על זהותם של אסירים שהממשלה רואה לנכון להמליץ על שחרורם במסגרת המשא והמתן המדיני, וסייגה זאת אך ורק לגבי אסירים אזרחי המדינה. בפסק הדין אשר נכתב ע"י השופט צבי זילברטל, נכתב: "לאחר שמיעת ושקילת טענות הצדדים, איני סבור כי יש מקום להתערבותנו בהחלטה לשחרור האסירים במסגרת הפעימה השלישית".