המתיישבים: "המחבלים בבית – הטרור מתגבר"

עמיחי רובין

המתיישבים: "המחבלים בבית – הטרור מתגבר"

בעקבות רצח החייל עדן אטיאס הגיעה משמרת מחאה שניה אל מול ישיבת הממשלה בהשתתפות ראשי מועצות ביש"ע וח"כ מוטי יוגב שבא לתמוך

סרוגים

2013-11-17


משמרת המחאה מול הממשלה (מועצת יש"ע)

בעקבות הרצח בשבוע שעבר של החייל עדן אטיאס הי"ד והתגברות זריקות האבנים ובקבוקי התבערה בכבישי הארץ התקיימה היום (א') בפעם השניה משמרת מחאה מול ישיבת הממשלה בקריאה "המחבלים בבית הטרור מתגבר", בהשתתפות ח"כ מוטי יוגב, ראש מועצה אזורית גוש עציון דוידי פרל וסגנו משה סביל, יו"ר אלמגור מאיר אינדור וסמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני.

המשתתפים החזיקו שלטים עם תמונות 4 הנרצחים בחודשים האחרונים סמ"ר קובי חזן סמ"ר גל קובי אל"מ (מיל) שריה עופר ורב"ט עדן אטיאס הי"ד. לאחר שנים של שקט יחסי בגזרת יהודה ושומרון ובעיקר מאז החל המשא ומתן ושחרור המחבלים גברו אירועי הטרור בארץ.

לפני כשבוע וחצי ניצלה משפחה מגוש עציון בנס לאחר שרכבה נפגע מבקבוק תבערה, תושבים שעמדו בצומת תפוח ניצלו מירי של אקדח מאולתר, ועוד עשרות אירועי זריקות אבנים בירושלים בהר הצופים ובהר הזיתים, ובכבישי יהודה ושומרון.

זה השבוע השני בו מתקיימת משמרת זו והכוונה להתמיד בה במשך השבועות הקרובים.

ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל אמר: "תוצאות המשא ומתן ושחרור המחבלים נראים בכל רחבי הארץ. יש התגברות בטרור ובמעשי הרצח ואין הפסקה של ההסתה ברשות הפלסטינית. באנו לכאן שוב השבוע כדי לקרוא לראש הממשלה והשרים הפסיקו את המשא ומתן ואת שחרור המחבלים. לא צריך להמתין שיתרחשו עוד אירועים קשים. צריך כבר עכשיו לטפל בטרור ביד חזקה ולשמור על החוסם של מדינת ישראל".

סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני אמר: "המו"מ מביא לארץ רק דימום. מרגע שהתחיל המשא ומתן יחד עם שחרור המחבלים הטרור הרים את הראש. לא יתכן שממשלת ישראל תנהל משא ומתן עם ארגון שמסית לרצח ישראלים. המחבלים ששוחרו לשטח הופכים לגיבורים ולמודל לחיקוי לצעירים ברחוב הפלסטיני ואת התוצאות לצערנו רואים בשטח. באנו להזכיר לשרי הממשלה את התוצאות של המהלכים שלהם."

מאיר אינדור מאלמגור, קרא אף הוא לעצור מידית את שחרור המחבלים והקריא את נאומו של נתניהו בכנסת משנת 2008 לאחר שחרור מאות מחבלים "מישהו יכול לומר לי מה קיבלנו תמורת השחרור הזה? חציית הקו של שחרור מרצחים היא מסוכנת מאוד במלחמה בטרור. כשאנחנו משאירים אותם בכלא אנחנו משדרים לאותם מחבלים שישי מחיר לטרור, יש כאן משווה של צדק ותגמול".