המשנה ליועמ"ש: שחרור מחבלים – עניין מדיני

שלמה פיוטרקובסקי

המשנה ליועמ"ש: שחרור מחבלים – עניין מדיני

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, דחתה את פניית ראש פורום הורים שכולים ב'אלמגור' לעצור את שחרור המחבלים. ב'אלמגור' זועמים.

ערוץ 7

2013-10-27


השחרור הלילי של קבוצת המחבלים הראשונה (פלאש 90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, דחתה את פניית ד"ר אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים ב'אלמגור, ואבי ברומברג נציג המשפחות, לבלום את שחרור המחבלים הצפוי.

זילבר הזכירה כי שחרור המחבלים המתוכנן יתבצע על פי החלטת ממשלה אשר נגדה כבר הוגשה עתירה, אשר נדחתה על ידי שופטי בג"ץ, אשר קבעו כי אין עליה משפטית להתערב בה.

זילבר ציינה עוד, כי "כידוע, הלכה פסוקה היא כי שחרור אסירים במסגרת משא ומתן מדיני הינו נושא מדיני מובהק אשר השיקולים החולשים עליו הינם שיקולים המצויים בלב ליבה של סמכות הרשות המבצעת".

באלמגור זועמים על תשובתה של זילבר, "היועץ המשפטי היה הראשון שצריך לעמוד על הרגליים האחוריות כפי שהוא עושה במקרים אחרים שקרובים לליבו ולדאוג לכך ששלטון החוק יחול על מחבלים שרצחו ולא יאפשר להם לחגוג בהימלטות מעונשים שהוטלו עליהם כחוק במשפט צדק, לא משפחות החללים היו צריכים להלחם את מלחמת יקיריהם אלא היועץ המשפטי והשרה שלו. במקום זה הוא מכסה על ערוותה של מערכת המשפט והצדק בעלה תאנה של פלפולים משפטיים לאקוניים".

באלמגור מוסיפים, כי "כנראה שזו הרוח המנשבת במסדרונות משרד המשפטים בין לשכת השרה ליועץ, רוח הסוברת ששחרור מחבלים הוא דבר ראוי או סביר, נראה שהם אמצו את הנרטיב הפלסטיני שלגביהם הם לוחמי חופש שיש לשחררם במוקדם או מאוחר".

"היועמ"ש מתעלם מקביעת הבגץ בעבר שגם החלטות מדיניות ראויות להיבחן במבחן הסבירות כולל אמירה כזו שנאמרה בבג"ץ האחרון", מוסיפים באלמגור.

"עדיין מוטלת לפתחו השאלה ששאלנו ולא נענתה ואנו שואלים שוב, האם זה סביר שכאשר מתגבר הטרור בשלושה מעשי רצח ובהתגברות של טרור "קר" של בקתב"ים, אבנים וסכינים, האם לא ראוי לבדוק או לפחות שידרוש תשובות. האם לא ראוי לשאול למה להמשיך בשחרור המחבלים כאשר הפלסטינים גם מאכזבים בשדה הזה, האם רק קדושת המו"מ לנגד עיניו? צריך שיבדקו ה"הישגים" המדיניים החשובים שהגענו אליהם אל מול הרס שלטון החוק המוסר והצדק", חותמים באלמגור.