26 האסירים הפלסטינים הועברו לכלא עופר

26 האסירים הפלסטינים הועברו לכלא עופר

נתניהו: השחרור – מההחלטות הקשות שקיבלתי

רשת ב'

2013-10-28


כלא עופר. מקור: magister, ויקיפדיה CC BY SA

ליד כלא עופר בצפון ירושלים מפגינים מאות נגד שחרורם של 26 אסירים ביטחוניים פלסטינים מחר, כפי שהתחייבה ישראל בחידוש השיחות. המפגינים אינם חוסמים את הכביש. ההאסירים שאמורים להשתחרר הועברו היום לכלא עופר מ-5 בתי סוהר ברחבי הארץ. מחר ייצאו ב-2 אוטובוסים למחסום תרקומייה ולמחסום ארז. קודם לכן הם יעברו זיהוי, בדיקות רפואיות ובדיקה של הצלב האדום. המחבלים לא יידרשו לחתום על מסמך שבו יתחייבו שלא לחזור לטרור.

בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" אומרים יגישו מחר עתירה לבג"ץ נגד שחרור המחבלים הרוצחים.

בכירים פלסטינים שבים ומדגישים כי בפעימות הבאות ישוחררו אסירים ביטחוניים מקרב ערביי ישראל ומזרח ירושלים. שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, אמר כי הפעימה השלישית תתבצע בדצמבר, והרביעית והאחרונה – במרס בשנה הבאה.

מחלקת החנינות במשרד המשפטים פתחה מוקד טלפוני לפניות הציבור בעניין שחרור הרוצחים הפלסטינים הצפוי השבוע. המוקד יפעל היום (ב') ומחר, מ-08:00 עד 18:00, ומספרו 02-6466801/3/4. במשרד המשפטים מציינים כי אמש מסרו הודעה בעניין המחבלים שישוחררו למדור נפגעים בצה"ל ולארגון נפגעי פעולות האיבה.

ראש הממשלה נתניהו אומר כי ההחלטה לשחרר את האסירים הפסלטינים היא מהקשות שקיבל כראש ממשלה אך היא כורח המציאות שבה אנו חיים. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי מרגע קבלת ההחלטה בממשלה, כל החברים בה צריכים לנהוג באחריות, בשיקול דעת ומתוך ראייה ברורה.

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד אמר כי המחווה, במרכאות, של הפלסטינים, בתגובה לשחרור האסירים, לא איחרה לבוא, וכבר הבוקר שוגרו רקטות אל אזור הדרום. "עולם כמנהגו נוהג". לדברי אדלשטיין, ניסיון העבר מלמד שבקרוב נתבשר כי אחד האסירים המשוחררים מעורב בפיגוע כלשהו. יו"ר הכנסת כתב את הדברים בדף פייסבוק שלו.

יושבת ראש ועדת הפנים של הכנסת, מירי רגב, אמרה כי במקום לקבל מו"מ בתמורה לשחרור האסירים, אנו מקבלים רקטה באשקלון, מנהרה בעזה, ורצח 3 ישראלים בחודשים האחרונים. לדבריה, כשבראש המשא ומתן עומדת ציפי לבני, נראה שישראל רק תיתן ולא תקבל דבר.