הפעימה השנייה: האסירים הפלסטינים ישוחררו הלילה

הפעימה השנייה: האסירים הפלסטינים ישוחררו הלילה

על רקע מחאתן של המשפחות השכולות, צפויים להשתחרר הלילה 26 אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל לבתיהם, זאת במסגרת צעדי המחווה לפלסטינים במסגרת המו"מ המדיני. ארגון אלמגור צפוי לעתור לבג"ץ נגד המהלך

חדשות 2

2013-10-29


משפחות מחו על שחרור רוצחי יקירהם (צילום׃ אלירן חייט)

אם לא יהיו עיכובים ברגע האחרון, צפויים 26 אסירים ביטחוניים שהוחזקו בבתי הכלא בישראל להשתחרר הלילה (ג') לבתיהם בגדה המערבית וברצועת עזה. השחרור ייעשה במסגרת "הפעימה השנייה" במסגרתה הסכימה ישראל לשחרר אסירים לקראת המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית.

26 האסירים הביטחוניים, שאת שמותיהם אישר צוות השרים בראשות נתניהו, צפויים להשתחרר בשעות הלילה זאת בכדי למזער את החגיגות לרגל חזרתם. במקביל היום צפויות המשפחות השכולות לעתור לבג"ץ נגד שחרור האסירים בכדי למנוע את צעד המחווה לפלסטינים.

בניגוד לפעמים קודמות, בסבבי השחרורים הקרובים האסירים לא יתבקשו לחתום על מסמך בו אינם מתחייבים שלא לחזור לפעילות טרור. במקום יוחתמו המחבלים על מסמך המכונה: "כתב הקלה בעונש". אחד הסעיפים שמכיל כתב ההקלה אומר כי האסיר מתחייב שלא לחזור לפעילות טרור, ובמידה וייתפס בפעילות כזו – ניתן יהיה להחזיר אותו לריצו העונש המקורי ועל כך להוסיף את העונש החדש.

אם הכל יתנהל כשורה , כבר בחצות יתאפשר להתחיל בהליך השחרור עצמו. האסירים צפויים לצאת מכלא עופר בשתי קבוצות – 21 אסירים יעברו דרך מחסום ביתוניא לבתיהם בגדה. חמשת המחבלים האחרים יגיעו אל מעבר ארז ומשם ישוחררו לרצועת עזה.


בג"ץ ידון בשחרור האסירים (צילום׃ אהרן והב – חדשות 24)

"שחרור המחבלים – אינו מוסרי"

אלפים מהמשפחות השכולות ופעילי הארגונים "אלמגור" ו"ישראל שלי" נאספו אמש (ב') מול כלא עופר להפגנת מחאה נגד הפעימה השנייה של שחרור המחבלים הפלסטינים. בהפגנה לקחו חלק חברי כנסת ממפלגות הימין וכן שר הבינוי והשיכון אורי אריאל ממפלגת הבית היהודי.

המפגינים הקיפו את הכלא בשרשרת אנושית כשהם אוחזים בידיהם בדגלי ישראל תוך קריאות: "לא משחררים". מירב אושר, בתו של אבי אושר ז"ל, שרוצחו צפוי להשתחרר היום (ג'), אמרה במהלך ההפגנה: "אין מקום בטוח יותר במדינת ישראל, היום זה אני, מחר זה חלילה מישהו אחר".

היא תקפה את התנהלות הממשלה ואמרה: "למען העתיד של כולנו אני קוראת לממשלת ישראל להפסיק לשחרר לנו רוצחים. ממשלת ישראל הצבועה, מהיום אין לנו כל עניין בטקסים הממלכתיים שלכם כי אנחנו לא נפגעי פעולות האיבה, אלא נפגעי פעולות ממשלת ישראל".

"אנחנו פה כדי לעצור את שחרור הרוצחים ולהגיד למנהיגים שלנו שהם זנחו את האחים, זנחו את המוסר, ועושים מעשה לא ראוי שיביא את מדינת ישראל בסוף לאבדון", הצהיר אבי ברומברג מראשי המאבק. "אני מאמין שכל זעקה של אזרחים במדינת ישראל מחלחלת", הסביר ברומברג את ההחלטה לצאת לשטח בשיחה עם חדשות 2 online.

לדבריו, שחרור המחבלים רק מחזק את הטרור. "רק הבוקר עם ההודעה על שחרור המחבלים נורו גראדים מעזה. כל שחרור כזה רק מעצים את הטרור ואני מקווה שלא נגיע למצב שבו הפיגועים ייכנסו ללב מדינת ישראל כנראה רק אז המנהיגים יתעוררו.