אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"

יאיר אלטמן

אלפים הפגינו: "הם ימשיכו לרצוח, ואנחנו נמשיך לשחרר"

כ-3,000 בני אדם, בהם שר השיכון וח"כים, השתתפו בהפגנה מול כלא עופר, שם רוכזו 26 המחבלים שישוחררו היום. "נתניהו לא עמד בלחץ וגרר אותנו למצב הזה", אמר יו"ר אלמגור

וואלה

2013-10-29


"דם יהודי אינו הפקר". אחד המשתתפים בהפגנה (צילום: טלי מאייר)

המתיחות לקראת שחרור האסירים הפלסטינים עולה מדרגה: כשלושת אלפים בני אדם הפגינו אמש (שני) מול כלא עופר – שם מרוכזים 26 המחבלים שצפויים להשתחרר בלילה. בהפגנה סוערת והאמוציונלית לקחו חלק בני המשפחות השכולות, שר השיכון אורי אריאל, חברי כנסת, ארגון נפגעי הטרור אלמגור, ותנועות הימין אם תרצו וישראל שלי. בתחילת ההפגנה התאספו המשתתפים בכניסה לכלא והחזיקו ידיים בשרשרת אנושית סביב המתקן תוך שהם קוראים: "דם יהודי אינו הפקר".

"ביומיים האחרונים מנסים להשתיק אותנו – אך אנו לא נשתוק, אנו נצעק ונחוקק ונעשה כל מה שבמשטר דמוקרטי אפשר לעשות", אמרה בהפגנה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). לדבריה, "במדינה שלא יודעת לשמור על רוצחי ילדים בכלא, צריך לצערי לחוקק בה עונש מוות". אף שהוא חלק מהממשלה, בחר השר אריאל לתקוף אותה. "מדוע הממשלה הזו לא יכולה לאמץ את דוח שמגר שקבע שאסור לשחרר מחבלים? למה היא לא מבינה מה שאמרו חז"ל שמי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים?". חברתו לסיעה ח"כ אורית סטרוק הוסיפה כי הסיבה שיו"ר הרשות אבו מאזן פועל לשחרור המחבלים משום שלדידה "אין בית אחד ברשות שאין בו רוצח".


"מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים". השר אריאל בהפגנה (צילום: טלי מאייר)