הממשלה אישרה: כל 26 האסירים שישוחררו – רוצחים

הממשלה אישרה: כל 26 האסירים שישוחררו – רוצחים

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה לדיון מיוחד לקראת השחרור • יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב הביעה את התנגדותה למהלך • אב שכול: "איך אם המחבל שונאת את הבן שלי יותר מאשר אוהבת את שלה"

ישראל היום

2013-10-28

צפו בדברים הקשים של יוסי צור. צילום ערוץ הכנסת

26 מחבלים פלשתינים ישתחררו מהכלא הישראלי ביום רביעי לפנות בוקר, כשהבוקר התכנסו חברי ועדת הפנים של הכנסת לדיון היערכות לקראת השחרור. בפתח הדיון, הביעה יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב את התנגדותה למהלך. "שחרור אסירים יביא לעוד טרור", אמרה. אל הדיון הגיעו נציגים משירות בתי הסוהר, חברי כנסת ונציגי המשפחות השכולות שצפויים לשאת דברים.

עו"ד יפעת רווה ממשרד המשפטים הגיבה בדיון על טענות המשפחות השכולות, שחלקן קיבלו את שחרור האסירים שרצחו את יקיריהן מאמצעי התקשורת. "אין נוהל מסודר", אמרה עו"ד רווה, "היו תקלות טכניות של מספרים שגויים אך אין ספק שניסו לאתר את כל המשפחות".

יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מאיר אינדור אמר: "יש כאן עוול כפול. הראשון הוא בשחרור המחבלים והשני בחוסר ההודעה למשפחות. גם אמש, פניתי לראש מחלקת החנינות במשרד המשפטים, וביקשתי מהם שיודיעו מחר בצורה מסודרת. אם אתם מתקשים להתמודד עם הבושה – שחררו את האסירים ביום. אני לא מציע להקים מחלקה להודעות למשפחות – אני מציע לא לשחרר מחבלים". בתגובה, הציע ח"כ דוד צור (התנועה) לפרסם בתקופה הקרובה את שאר 52 המחבלים שישוחררו בשתי הפעימות הבאות, כדי להקל את הסבל על המשפחות השכולות.

ראש חטיבת כליאה בשירות בתי הסוהר, תת-גונדר שמעון בר גור, סיפר על הליכי השחרור מהכלא והודיע כי שחרור האסירים יתבצע לאחר קבלת הוראה מהדרג המדיני. ח"כ שולי מועלם מהבית היהודי תקפה את השחרור ואמרה: "זה אבסורד שרק במדינת היהודים משחררים רוצחי יהודים. קשה לי עם זה שהמו"מ מתרחש רחוק מעינינו. זה מתכון בדוק לכישלון מהדהד ומחירים נוראיים שאנחנו נשלם".

יוסי צור, ששכל את בנו בפיגוע בחיפה, בטור מיוחד

לקראת סיום הדיון, קיבל את רשות הדיבור יוסי צור, ששכל את בנו אסף בפיגוע בחיפה בשנת 2003. "הרוצחים של הבן שלי, שקיבלו 17 מאסרי עולם, ישבו מול המצלמה ואמרו: 'נצא מהכלא ונמשיך לרצוח ישראלים כי זו הדרך שלנו'. אני, ב-24 השעות הראשונות מאז שאסף נהרג אני לא זוכר כלום. אמו של המחבל ממשפחת קוואסמה בחברון אמרה שהיא לא תתאבל, אלא הכריזה על חגיגות של שלושה ימים עם סוכריות, עוגות וממתקים. תסבירו לי איך אמא שונאת את הילד שלי יותר מאשר אוהבת את שלה?", זעק.