קרי ביקר באנדרטת רבין, המפגינים צעקו מבחוץ

יוני קמפינסקי

קרי ביקר באנדרטת רבין, המפגינים צעקו מבחוץ

בני משפחות שכולות החליטו ללוות את ביקור מזכיר המדינה במשמרות מחאה נגד הלחץ שקרי מפעיל על ישראל לשחרור מחבלים וויתורים.

ערוץ 7

2013-11-06

בני משפחות שכולות ויו"ר אלמגור, מאיר אינדור, הגיעו אמש (שלישי) אל כיכר רבין בתל אביב במטרה להפגין במקביל לביקורו של מזכיר המדינה של ארצות הברית ג'ון קרי במקום. קרי הגיע להניח זר במקום הרצח של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בעוד קרי נפגש עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי ,ובתו של רבין ,צעקו המפגינים ססמאות כמו "לא לשחרור מחבלים ולא לשחרור רוצחים", "בוא ודבר עם משפחות קורבנות הטרור" ו-"הדם שלנו אינו זול". מזכיר המדינה ניסה להבין מה צועקים ואז אחד המארחים אמר לו: "נגד שחרור מחבלים", קרי הבין והמשיך בטקס.

ליזי המאירי, אחת המפגינות, סיפרה על מטרת ההפגנה. "הגענו משפחות נפגעי טרור ויו"ר אלמגור, לאחר שקרי סירב להיפגש עם נציגי משפחות שכולות, בעוד הוא לוחץ לשחרור רוצחי יקיריהן. קרי לא התייחס אלינו, גם כשיצא מהמקום. אז רק צעקנו לו בוז. מאנשים שהיו בפנים, הבנו שהוא שמע אותנו היטב, אך בחר להתעלם מאיתנו".

הפעילים מתכוונים להמשיך בצעדי המחאה גם היום (רביעי) והם יקיימו בשעות הערב משמרת מחאה מול מלון מצודת דוד בירושלים, המלון בו מתארח קרי.

"אנו חייבים למחות נגד הלחץ שמזכיר המדינה מפעיל על הממשלה בעד שחרור הרוצחים", מבהירים המארגנים, "ונגד המשך המשא ומתן על גב המשפחות השכולות".