המשפחות השכולות: בחיפה פתחו סניף טרור

אריק בנדר

המשפחות השכולות: בחיפה פתחו סניף טרור

לאחר חשיפת פרשת הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת חיפה שפעלו לעזור למחבלים הכלואים בישראל, מגיבים בני משפחות שכולות בכעס: "כופים על הסטודנטים אג'נדה אנטי-ציונית". ח"כים קראו לקיים דיון דחוף בוועדת החינוך

NRG

2013-11-03


סיוע אקטיבי לרוצחים. המחבלים המשוחררים מגיעים לרמאללה, בפעימת השחרור השנייה (AP)

סערה בקרב בני המשפחות השכולות בעקבות הפרסום היום ב-nrg מעריב על פעילות הקליניקות המשפטיות של אוניברסיטת חיפה למען מחבלים פלסטינים. הפרסום, לפי דוח של תנועת "אם תרצו", הסטודנטים למשפטים הפועלים בקליניקה "מסייעים למחבלים ולקידום אג'נדות קיצוניות של ערביי ישראל ושל הפלסטינים, במסווה של פעילות אקדמית".

בני המשפחות השכולות אבי ברומברג ואורן תמם הביעו את זעמם על פעילות הקליניקה כפי שנחשפה בדוח. "ציער אותי במיוחד לראות שאוניברסיטת חיפה נתנה יד וסיוע לרוצח דודי, החייל אברהם ברומברג ז"ל, ולרוצחיהם של אסירים נוספים", אמר ברומברג.

"אברהם נחטף ונרצח בדם קר ע"י הרוצחים השפלים מכפר ערה, סמי יונס, כרים יונס ומאהר יונס. ממשלת ישראל מסבסדת את האוניברסיטה, שהפכה לסניף המגן על טרוריסטים ורוצחים שפגעו במדינה על רקע לאומני".

סא"ל במיל' אורן תמם, אחיו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח ב-1984 בידי ערבים אזרחי מדינת ישראל, אמר כי "בדרך מחופש אקדמי לסיוע אקטיבי למחבלים ארכי-רוצחים נחצו כל הקווים האדומים. הפוליטיזציה באוניברסיטת חיפה חוגגת. פעילי שמאל קיצוני וסטודנטים עמלו בשנים האחרונות בסיוע אקטיבי למרצחים ובהם לאחד מרוצחי אחי, ואליד דקה. עתירות הקליניקה אפשרו לו להתחתן במהלך שהותו בכלא, ללמוד לתואר ראשון ושני במימון ארגוני הטרור".

יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מאיר אינדור, הביע זעזוע מהגילויים בדוח: "המשפחות השכולות ונפגעי הטרור זועמים על הגילויים על תמיכת האוניברסיטה במחבלים שרצחו את אהובינו ופצעו אותנו. בחיפה חיה אוכלוסיית נפגעי טרור ומשפחות שכולות שבעבר נאבקו יחד עמנו למצות את הדין עם המחבלים, ולא ראינו את האוניברסיטה מציעה לנו את שירותיה – אבל אוניברסיטת חיפה מטפלת במחבלים, למרבה האירוניה.

"פניתי יחד עם אריה בכרך, ראש פורום ההורים השכולים באלמגור, במכתב לנשיא האוניברסיטה, בבקשה להפסיק להעניק את השירות המשפטי למחבלים ולהקים קליניקה שתשיג צדק לנפגעים לפי חוק זכויות נפגעי עבירה".


אוניברסיטת חיפה (צילום: אלכס רוזקובסקי)

דיון דחוף בוועדת החינוך

יו"ר הקואליציה יריב לוין (ליכוד ביתנו), ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) וח"כ שמעון אוחיון (הליכוד ביתנו) החליטו ליזום דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת כדי לדון בדוח של "אם תרצו", שלפיו כשליש מהתיקים של הקליניקות ייצגו אסירים ביטחוניים שביקשו לשפר את תנאי כליאתם.

"זו שערורייה נוספת מביית מדרשה של אוניברסיטת חיפה, שתחת אצטלה של חופש אקדמי פוגעת בחופש הבחירה של הסטודנטים וכופה עליהם אג'נדה פוסט-ציונית קיצונית תוך שיתוף פעולה פסול עם ארגונים המעניקים תמיכה לגרועים שברוצחים. הדבר הזה חייב להיפסק", מסרו חברי הכנסת.

"הפוליטיזציה חסרת הגבולות באקדמיה בכלל ובאוניברסיטת חיפה בפרט מוחקת את הערכים הבסיסיים של המדינה", אמר ח"כ יוני שטבון. "זהו חוסר אחריות המאיים על הזהות היהודית והציונית של ישראל, ומעבר לכך מהווה רוח גבית לארגוני הטרור. בימים הקרובים, אפעל עם ח"כים נוספים לקיום דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת שיעסוק בממצאי הדוח החמור".

הוא בירך את תנועת "אם תרצו", שלדבריו "עומדת על המשמר" ו"לא חוששת לגעת במרכז העצבים של החברה הישראלית".

ח"כ שמעון אוחיון (הליכוד) אמר כי "יש פה ניצול ציני של הפעילות האקדמית לטובת ארגונים אנטי-ציוניים הנלחמים במדינת ישראל ובמוסדותיה. ממצאי הדוח מצביעים על מצב מדאיג ומקומם. זהו ניצול ציני של פעילות אקדמית לכאורה כדי לקדם אג'נדה פוליטית אנטי-ציונית. בקליניקות עוסקים בעיקר בנושאים פוליטיים הכוללים ייצוג רוצחים על רקע לאומני. אני קורא לפקולטה למשפטים להיענות למועצת הסטודנטים שלה ולהפסיק את פעולתן של הקליניקות ולהחליפן בקליניקות אחרות, כבקשת רוב הסטודנטים".