"החללים שווים בעיני השופטים כקליפת השום"

שלמה פיוטרקובסקי

"החללים שווים בעיני השופטים כקליפת השום"

ראש ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', מאיר אינדור, תוקף במילים חריפות את פסיקת שופטי בג"ץ המאפשרת את שחרור המחבלים הלילה.

ערוץ 7

2013-10-29


תוקף. אינדור (פלאש 90)

ראש ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור', מאיר אינדור, תוקף במילים חריפות את שופטות בית המשפט העליון אשר דחו מוקדם יותר את עתירת אלמגור ומשפחות החללים נגד שחרור המחבלים הצפוי הלילה.

לדברי אינדור, "הפעם נחצו כל הקווים האדומים – בשחרור רוצחים כבדים. המשפחות השכולות ואלמגור ציפו שבג"ץ שהתערב רק החודש בחוק מפורש לטובת המסתננים מאפריקה, ועמד על הרגליים האחוריות מול הממשלה, יתערב גם הפעם בהחלטת הממשלה".

"שופטי העליון הוכיחו הערב שנפגעי הטרור והחללים שווים בעיניהם כקליפת השום וקיפלו את דגלי הצדק במקום שהכי היה חשוב להניפם, אל מול ארגוני הטרור", הוסיף אינדור, "באלמגור ימשיכו במאבק למען צדק ומוסר במקום שהבג"ץ נכשל בו".

שופטי בג"ץ, המשנה לנשיא מרים נאור, השופטת עדנה ארבל והשופטת דפנה ברק-ארז, דחו את עתירת ארגון אלמגור ומשפחות הנרצחים נגד שחרור המחבלים.

השופטים ציינו בהחלטתם, כי "בסמכותה של הממשלה להביא את רשימת האסירים המיועדים לשחרור בפני הגורמים המוסמכים, אשר ישקלו אם ראוי לשחרר את האסיר הניצב בפניהם. כך היה בעבר, וכפי שהובהר בדיון כך גם במקרה שבפנינו".

השופטים דחו גם את הטענה לפיה השחרור מנוגד להמלצות ועדת שמגר, וכתבו כי "ועדת שמגר עסקה בשחרור אסירים במקרים של חטיפות ישראלים, ולא בשחרור אסירים במסגרת משא-ומתן מדיני. נושא ועדת הנשיא שמגר אינו נוגע איפוא במישרין לעתירה שלפנינו. עם זאת, נדגיש כי טענות העותרים בענין הצורך בפרסום מסקנות הדו"ח שמורות להם, ובמידת הצורך ניתן יהיה להעלותן בהליך מתאים, לאחר מיצוי הליכים".