ארגון אלמגור עתר לבג"ץ נגד שחרור 26 המחבלים

יאיר שרקי

ארגון אלמגור עתר לבג"ץ נגד שחרור 26 המחבלים

לדברי ארגון נפגעי הטרור, הליך קבלת ההחלטות במקרה הזה היה פסול, והממשלה התעלמה ממסקנות ועדת שמגר. בתוך כך, מחאה מעוררת מחלוקת נגד שחרור האסירים: אלמונים הציבו שלטים שחורים עם כיתוב אדום: "סליחה ששכחנו – מותכם היה לשווא" על מצבות חיילים

גלי צה"ל

2013-10-29

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" עתר לבג"ץ נגד שחרור 26 המחבלים הפלסטינים שאמור לצאת הלילה לדרך. היום (ג') בצהריים הגיעו נציגי המפשחות השכולות מארגון אלמגור אל בית המשפט העליון והגישו את העתירה הדורשת לא לשחרר את 26 האסירים. לדבריהם, הליך קבלת ההחלטות במקרה הזה היה פסול, והממשלה התעלמה ממסקנות ועדת שמגר.

סגן שר האוצר מיקי לוי מ"יש עתיד", שרוצח אחיו שוחרר לפני כשש שנים מהכלא הישראלי, הסביר בתכניתנו "עושים צהריים" עם יעל דן: "תפיסת עולמי היא שמדינת ישראל נמצאת מעל כל אינטרס אישי שלנו, עם כל הכאב שבדבר – אני מזדהה איתם, אני מבין אותם, אני מבין את כאבם, הייתי שם. אבל שוב פעם – האינטרס של מדינת ישראל הוא הכי חשוב כאן".

ובתוך כך, מחאה מעוררת מחלוקת נגד שחרור האסירים: אלמונים הציבו הבוקר שלטים שחורים עם כיתוב אדום: "סליחה ששכחנו – מותכם היה לשווא" – על מצבות חללי צה"ל בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

ג'ודי פרחי, שעל קבר בעלה דוד זכרו לברכה, הונח שלט כזה, זעמה על כך. "אני פשוט מזועזעת עד עמקי נשמתי, אני לא מבינה את הקשר בין לחלל את כבודם של חיילים וקציני צה"ל לבין לטובת איזו עמדה פוליטית כזו או אחרת", אמרה בגלי צה"ל, "אין לזה שום צורה ושום אופן. זה חוסר רגישות משווע. אין שום סיבה לעשות את זה, וזה לא משנה מה הסיבה".