משפחות שכולות הפגינו: "צריכים לקרוא בעיתון שהרוצח משתחרר?"

מואב ורדי

משפחות שכולות הפגינו: "צריכים לקרוא בעיתון שהרוצח משתחרר?"

אחר הצהריים יתכנס הדיון להכרעה על 26 האסירים הפלסטינים שישוחררו לפני סבב שיחות המשא ומתן הראשון שיתקיים השבוע. "החיים שלנו התפרקו. הבטיחו לנו שהם לא ישתחררו מהכלא עד תום ריצוי המאסר", הטיח אביו של ליאור טובול שנרצח ב-1980

חדשות 10

2013-08-11

קבוצה של כ-20 משפחות שכולות קיימו הבוקר (ראשון) צעדת מחאה מחלקת נפגעי הטרור בהר הרצל בירושלים לעבר היכל בית המשפט העליון, נגד השחרור המתוכנן של רוצחי יקיריהם במסגרת המחווה שאישרה הממשלה לקראת חידוש המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית.

הערב תתכנס ועדת השרים לאישור רשימת 26 האסירים שישוחררו במסגרת החלק הראשון של המהלך, טרם ייפגשו נציגי ישראל והרשות לפגישה ראשונה מאז חודש המשא ומתן בין הצדדים בשבוע שעבר. במקביל, בבג"ץ מתקיים היום דיון בעתירת ארגון אלמגור וכ-20 משפחות שכולות נגד שחרור האסירים.

יעקב טובול, אביו של ליאור טובול שנרצח בשנת 1980, אמר כי התבשר על כך שרוצח בנו ישתחרר ככל הנראה במסגרת הפעימה הראשונה של שחרור המחבלים. "זה לא מוסרי ולא הוגן כלפינו לשחרר את הרוצחים של בנונו. הם נשפטו ל-4 מאסרי עולם והבטיחו לנו שהם לא ישתחררו מהכלא עד תום ריצוי המאסר. החיים שלנו התפרקו כאשר ליאור נרצח, מאז חיינו אינם חיים, והיום זו מכת מוות עבורנו", אמר טובול.

טובול ואשתו מרים אמרו שהם לא מתכוונים לוותר וילחמו נגד השחרור בכל אמצעי העומד לרשותם, כולל שביתת רעב. "ארצות הברית לעולם לא משחררת רוצחים, אין לאמריקאים זגות ללחוץ עלינו לשחרר את הרוצחים הפלסטינים", צעקה מרים בכאב.

"הכאב גדול עוד יותר כיוון שררוב העם מתנגד לשחרור רוצחים. אני מרגישה שנטשו אותנו", אמרה בדמעות גילה מולכו, אחותו של איאן פיננברג שנרצח בעזה בעודו משמש כפרליט צבאי . "אנשים לא מסוגלים להסתכל לי בעיניים. ליאור השאיר שלוש בנות. הכאב היום הוא בלתי נתפס, אפילו לא מתקשרים אלינו לומר לנו שהרוצח משתחרר, אנחנו צריכים לקרוא על כך בעיתון".