אחות שכולה על שחרור האסירים: "אין בושה? שהעם יתעורר"

יהושע בריינר

אחות שכולה על שחרור האסירים: "אין בושה? שהעם יתעורר"

גילה מולכו למדה על שחרור אחד המעורבים ברצח אחיה איאן פיינברג ברשת האינטרנט. "איש לא התקשר לעדכן", אמרה. אתי, אלמנתו של שמואל גרש הוסיפה: "אין תמורה בעד הדם שנשפך"

וואלה

2013-08-12

פרסום שמותיהם של האסירים הפלסטינים, שישוחררו השבוע כחלק מהמחוות לרשות הפלסטינית, עורר כעס גדול בקרב המשפחות השכולות, שחלקן העידו כי למדו על ההחלטה רק מאמצעי התקשורת. "זו אטימות וחוסר רגש", אמרו ב"אלמגור", ארגון נפגעי הטרור. "היום נפגין בתקווה שהעם יתעורר", אמרה אחות שכולה.


פיינברג, נרצח ברצועת עזה ב-1993 (צילום: באדיבות המשפחה)

"בעסקת שליט תמכנו למרות ששניים מהשותפים לפיגוע שוחררו, כי ידענו מהי התמורה – אבל הפעם אין מילים בפי מרוב כעס ורוגז", אמרה הבוקר (שני) לוואלה! חדשות אתי גרש, אלמנתו של לוחם צה"ל שמואל גרש, שנרצח בפיגוע ירי במערת המכפלה בחברון בתחילת שנות ה-90', בהתייחסה לשחרור הצפוי של ג'מיל עבדל נאבי – איש חמאס שהסיע את חבריו לפיגוע. "זהו שחרור ללא כל תמורה, פשוט שום דבר. מה ייצא לנו מזה שמשחררים עוד אחד מהמחבלים שרצחו את שמואל? אני לא מצליחה להבין וזה מה שמכעיס". גרש עודכנה אמש על ידי קצינת הנפגעים של צה"ל על השחרור הצפוי. "אין כאן כל תמורה בעד הדם שנשפך. אני מתכוונת לדבר עם שאר המשפחות ולראות מה אנחנו עושים", אמרה.

"מנסה לעכל את זה"

גילה מולכו, אחותו של עו"ד איאן פיינברג, שנרצח ב-1993 בפיגוע ירי ברצועת עזה סיפרה כי שהופתעה לגלות שאחד המעורבים ברצח אחיה, עבד-אל יוסף ישתחרר ביום רביעי. "איש לא התקשר לעדכן אותנו שהרוצח של אח שלי משוחרר, ראיתי את שמו באינטרנט כמו כולם", העידה מולכו שהוסיפה כי היא חשה שהבוקר הוא "מהול באכזבה, כעס ועצב גדולים", על שחרור אחד מהמעורבים אחיה איאן, שהיה עורך דין בפרקליטות הצבאית שעבד בקידום פרויקטים לפלסטינים עם האיחוד האירופי.

"אף אחד ממשרד המשפטים אפילו לא חשב להתקשר ולעדכן אותנו כי אולי אנחנו לא מספיק חשובים", אמרה והוסיפה כי להודיע למשפחות זה המינימום הראוי. "אין להם בושה? קטונתי כנראה מלהבין ואני עדיין מנסה לעכל. אני זועמת שבכלל חושבים לשחרר רוצח נבזה כמחווה. הם עכשיו הולכים לחגוג בעוד אנחנו עדיין אוספים את השברים", אמרה. מולכו נזכרת באחיה, שהיה הבכור מבין חמשת בני המשפחה, שהשאיר אחריו שלושה ילדים. אחד מהם משרת כיום בפרקליטות הצבאית – כמו אביו שנרצח. "היום אנחנו נפגין מול משרד הביטחון בתקווה שהעם יתעורר. כמו ששינו את מחיר הקוטג', הציבור יבוא ויגיד לא לשחרור של רוצחים עם דם על הידיים".

גם בארגון נפגעי הטרור אלמגור זועמים על משרד המשפטים שלא עדכן את המשפחות. "ההתנהלות של משרד המשפטים הלילה מעידה שהאטימות וחוסר הרגש השתלטו על הפקידות והפוליטיקאים. כשהם אומרים לבנו אתכם, זהו מס שפתיים זול".


"קטונתי מלהבין". מולכו