"אלה חיות, לא בני אדם"

עוזי ברוך

"אלה חיות, לא בני אדם"

הוריו של הנער ליאור טובול הי"ד שנרצח בדם קר ע"י מחבל שאמור להשתחרר מחר זועמים על החלטת הממשלה. "דקירת סכין בלב המשפחות"

ערוץ 7

2013-08-13


המחבלים ששוחררו במסגרת השלב השני בעסקת שליט (צילום: פלאש 90)

יעקב ומרים טובול, הוריו של הנער ליאור טובל הי"ד, זועמים על החלטת ממשלת לישראל לשחרר רוצחים פלסטינים הביתה כחלק מהמחווה לרשות הפלסטינית.

ההורים זועקים בבכי מר ומתקשים להבין את ההחלטה, "איך משחררים רוצח שדקר 17 פעמים נער יהודי תמים בלב ירושלים?". לדברי ההורים, מדובר בהחלטה חמורה, לא מוסרית ומסוכנת.

אתמול בבית המשפט לא התאפשר לאם השכולה לשאת דברים. במהלך הדיון היא קראה לעבר השופטים "האנשים האלה רצחו את הבן שלי ואת החבר שלו. רצחו בדקירות, באכזריות שאין כמוה. אנחנו סמכנו על בית המשפט שהרוצחים האלה יירקבו בכלא והנה אתם נותנים יד לשחרור שלהם ואפילו לא מוכנים לשמוע אותנו".

בי"ג באב תש"נ, (04.08.1990), יצא ליאור מהבית שבקרית יובל עם חברו, רונן לוי קרמני, לכיוון גבעת זאב. חבר הסיע את השניים עד הגשר שבשכונת רמות בירושלים ושם נפרדו. משבוששו השניים להגיע לפגישה, צלצל החבר לבית משפחת טובול ודיווח על העדרם, ואז החלו החיפושים אחריהם.

ליאור ורונן נאספו מהגשר שבשכונת רמות על ידי מכונית ובה שלושה מחבלים. ברכב איימו עליהם, כפתו אותם ודקרו אותם למוות בכל חלקי גופם.

גופותיהם הכפותות של ליאור טובול ורונן לוי קרמני נמצאו כעבור שתי יממות בואדי שבין בית חנינא לשכונת רמות. לשניים נערכה הלוויה משותפת והם נקברו זה לצד זה בירושלים.

ועדת השרים לעניין שחרור המחבלים אישרה אמש לשחרר 26 מחבלים לקראת חידוש שיחות השלום ביום רביעי. 14 מהם יועברו לעזה, ו-12 ליהודה ושומרון. נמסר כי 8 מן המחבלים היו אמורים להשתחרר בשלוש השנים הקרובות ו-2 מהם בחודשים הקרובים.

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ביקש ממשרד המשפטים שלא לפרסם הלילה את שמותיהם של 26 המחבלים. יו"ר "אלמגור" מאיר אינדור ביקש לדחות את פרסום הרשימה למחר (ג') כדי לחסוך למשפחות ליל נדודים של כאב לאחר היום המתוח שעבר עליהם והדיון בבג"צ.