משפחות השכול: זכותנו להציג עמדתנו לשרים

עמיחי אתאלי

משפחות השכול: זכותנו להציג עמדתנו לשרים

בעקבות כישלון העתירה שהגישו היום המשפחות נגד שחרור המחבלים לבג"ץ, הן דורשות כעת לערוך שימוע בנוגע לשחרור כל רוצח בפני הממשלה

NRG

2013-08-11


"אנו דורשים כי לא תילקח מעמנו הזכות לשימוע". המשפחות בדיון היום בבג"ץ (צילום: פלאש 90)

משפחות נפגעות הטרור פנו בקריאה דחופה לשרי הממשלה, בדרישה כי כל אחת מהמשפחות שרוצחי יקירה אמורים להיות משוחררים, תוכל לערוך שימוע ובו תנסה לשכנע את צוות השרים שלא לשחרר את הרוצח במסגרת המחוות לפלסטינים.

במכתב שנשלח לכל חברי צוות השרים, החברים בצוות שמונה לקבוע את זהות המחבלים שישוחררו, כתבו המשפחות: "בעקבות דברי המדינה בדיון בעתירתנו היום בבג"צ, ולפיהם תינתן למשפחות הזכות להביע את התנגדותן טרם ההחלטה הסופית, אנו פונים אליכם בבקשה כי תקיימו שימוע בן שעה לפחות לכל אחת ממשפחות הנרצחים המעוניינת בכך".

בני המשפחות השכולות הוסיפו "ראויים הקורבנות שכל חייהם ועתידם אבדו לעולמים, לקבל את הזמן המינימאלי הנדרש כדי להציג את עמדתן בצורה ראויה ומכובדת".

"אנו, בני משפחות הנרצחים שאינם יכולים לזעוק, דורשים כי לא תילקח מעמנו הזכות לשימוע. אנו מבקשים שתאשרו בדחיפות את היעתרותכם לבקשתנו שדעת אנוש איננה מסוגלת לסבול את דחייתה".

המכתב נשלח על ידי ארגון אלמגור ועליו חתומות המשפחות שעל פי ההערכה רוצחי בניהן צפויים להשתחרר בקרוב. יו"ר ארגון המשפחות השכולות אלמגור מאיר אינדור, אמר "להבדיל מעסקת שליט, כאן לא קיים הצורך הביטחוני של שמירה חשאית על זהות המשתחררים וגם אין כאן כל דחיפות בשונה מעסקה לשחרור שבויים. בפעם הזו מדובר במחווה של רצון טוב כביכול ולכן התעלמות מדרישתן המינימאלית של המשפחות תהווה אטימות בלתי מתקבלת על הדעת".

מדברי השופטים בדיון בבג"ץ שהתקיים בשעות הצהריים בעניין שחרור המחבלים, עלה כי הן ככל הנראה לא יתערבו בהחלטת הממשלה לשחרר את האסירים. מרים, אמו של ליאור טובול שנחטף ונרצח על ידי מחבלים יחד עם חברו רונן קרמני בשנת 1990 בירושלים, ביקשה מהשופט גרוניס לשאת דברים בפני בית המשפט, אולם הוא סירב לתת לה לעשות זאת.

השופט רובינשטיין ציין כי מדובר בהחלטה קשה מבחינה ערכית ומוסרית, אך טען כי מבחינת בית המשפט אין בה ככל הנראה טעות משפטית הדורשת את התערבותו של בית המשפט.