משפחות שכולות מפגינות בירושלים: "משחררים רוצחים על כלום"

יוסי זילברמן

משפחות שכולות מפגינות בירושלים: "משחררים רוצחים על כלום"

בני משפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגועים מקיימים צעדת מחאה מהאנדרטה לנפגעי הטרור בירושלים לעבר בית המשפט העליון, שם ייערך דיון בעתירה נגד שחרור האסירים הפלסטינים. "המעשה שהממשלה עושה לא מוסרי ולא כשר, הוא פוגע בעיקר בנו", הם זעמו

חדשות 2

2013-08-11


הפגנה נגד שחרור אסירים. ארכיון (צילום׃ יוסי זילברמן, חדשות 2)

"איפה אתם עם ישראל? תתעוררו!". על רקע הפרסום הצפוי של 26 שמות האסירים שישוחררו במסגרת המו"מ עם הפלסטינים, בני משפחות שכולות הגיעו הבוקר (א') לצעדת מחאה נגד המהלך. המשפחות הגיעו לאנדרטת נפגעי הטרור בהר הרצל בבירה, ויחלו לצעוד לכיוון בית המשפט העליון, שם יקיימו משמרות מחאה נגד ההחלטה על שחרור האסירים. בג"ץ ידון הבוקר בעתירת ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" נגד השחרור.

"משחררים את האסירים בשביל כלום, זה יכול להיות כל אחד מכם, למה כולם שותקים?", זעמה בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט אחותו של איאן פיינברג ז"ל, משפטן בפרקליטות הצבאית שנרצח לפני כ-20 שנה בפיגוע ירי בעזה. "אני אצעד היום לבד אבל מחר זה יקרה לכם ותגידו שזה לא ייתכן. בשביל מה? תגידו פשוט לא".

היא קראה לאנשים נוספים להגיע למחאה היום: "אני פשוט מתחננת, אני רוצה לראות את כולם לבושים בשחור, בשביל משפחה שכולה, להגיע לפה זה כמו לעקור שיניים בלי הרדמה – תבואו ותתמכו בנו".

יוסף צור, שאיבד את בנו אסף צור ז"ל, בפיגוע בחיפה בשנת 2003 כינה את החלטת הממשלה אומללה. "הרוצחים של אסף שוחררו בעסקת שליט למטרה הנעלה להחזיר חייל חטוף, אבל היום משחררים אותם על כלום", הוא ציין ואמר כי "המשא ומתן עוד לא התחיל וכבר משחררים רוצחים".

הוא הביע תקווה שבית המשפט העליון ימצא לנכון לבקר את החלטת הממשלה: "אין שום סיבה לשחרר אותם, המעשה שהממשלה עושה לא מוסרי ולא כשר, ופוגע בעיקר בנו. ראש הממשלה מתפתל ונסחט, מה זה השחרור הזה אם לא תנאי מוקדם?".

"כשקברו את יקירנו הבטיחו שידו הארוכה של צה"ל תשיג את הרוצחים ומערכת המשפט תעשה עמם צדק – צדק לא נעשה", אמר רון קרמן, שאיבד את בתו טל בפיגוע התאבדות בחיפה. "אין מדינה בעולם שתתן למדינה אחרת להתערב בענייניה הפנימיים. קשה לי להאמין שאחרי שבג"ץ אישר שחרור רוצחים בעבר שהפעם הוא יעצור הפעם את המהלך".

סגן שר הביטחון: "זהו מסר מוטעה לפלסטינים"

שחרור המחבלים יתבצע ביום שלישי, יום לפני תחילת סבב משא ומתן נוסף בין ישראל לפלסטינים, כאשר פרסום הרשימה של 26 האסירים הפלסטינים הראשונים, מתוך 104 שישוחררו, נועד לאפשר זמן לצורך הגשת עתירות לבג"ץ נגד המהלך.

יום לאחר שחרור האסירים הפלסטינים, ביום רביעי, יחודשו שיחות המשא ומתן בפגישה שתתקיים בירושלים. בפגישה יקחו חלק השליח האמריקני לשיחות מרטין אינדיק, שכבר נחת אתמול בישראל, כמו גם הנציגים הישראליים ציפי לבני ויצחק מולכו, והנציג הפלסטיני סאיב עריקאת.

"מדובר ברוצחים שפלים שמקומם אינו בין החיים, אך מכיוון שאנחנו לא גוזרים גזר דין מוות הם קיבלו עונשי מאסר כבדים וחבל מאוד שהם ישוחררו", אמר הבוקר בריאיון לחדשות 2 באינטרנט סגן שר הביטחון ח"כ דני דנון.

"לא משנה מי ישוחרר היום או בעוד כמה חודשים. זה מסר מוטעה לפלסטינים – הטרור משתלם – זו טעות מדינית ומוסרית, ואני מקווה שנצליח לעכב את ההחלטה", ציין והוסיף: "האם בעבור תמונה של לבני עם אבו עלא אנחנו צריכים לשלם מחיר כל כך יקר?".

לצד המחוות לאבו מאזן – מחוות למתנחלים

במקביל להודעה על זהות האסירים שישוחררו בסבב הראשון, בממשלה צפויים להודיע על בניית מאות יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון, כמו גם במזרח ירושלים.

בארגון נפגעי הטרור "אלמגור", שכבר עתר לבג"ץ בניסיון למנוע את הצעד, מזהירים מפני ההשלכות. "החלטת הממשלה בדבר שחרור הרוצחים היא יום שחור עבור המשפחות השכולות ומדינת ישראל כולה", אמר דובר הארגון אבי ברומברג. "ראש הממשלה וממשלת ישראל נחלשים ונכנעים לטרור ולדרישות הרשות הפלסטינית ודרישותיו של קרי . מדובר בשחרור רוצחי ילדים, נשים, גברים וחיילי צה"ל – רוצחים שפלים שעצם שחרורם רק יגביר ויעצים את הטרור".

ברומברג התייחס לנתונים על חזרתם של אסירים ביטחוניים ששוחררו בעסקאות קודמות למעגל הטרור ואמר כי "נוכחנו לדעת כי כל השחרורים והמחוות שנעשו בשנים האחרונות עלו לנו בסופו של דבר בפגיעה באזרחי המדינה וכניסת משפחות נוספות למעגל השכול".