יום ג': שחרור ראשון של אסירים ביטחוניים

יוחאי עופר

יום ג': שחרור ראשון של אסירים ביטחוניים

השרים יאשרו את השחרור ביום ראשון הקרוב. האסירים ישוחררו בארבע פעימות, במקביל להתקדמות המשא ומתן עם הפלסטינים

NRG

2013-08-08


קבלת פנים לאסירים הפלסטינים במעבר רפיח (צילום ארכיון: אי-פי-אי)

כבר ביום שלישי הקרוב צפויה ישראל לשחרר אסירים ביטחוניים, כחלק מהמשא ומתן על הסדר שלום עם הפלסטינים.

מתשובתה של המדינה לבג"ץ בעתירה שהגיש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" נגד שחרור 104 אסירים עולה כי השחרור ייעשה בארבע פעימות: הפעימה השנייה תהיה בחודש הרביעי לחידוש המשא ומתן, השלישית בחודש השישי והרביעית בסוף החודש השמיני.

בתשובת המדינה נכתב עוד: "במידה והתהליך לא יתקדם פתוחה דרכו של הצוות להחליט לא לשחרר אסירים נוספים, בפעימות הבאות המתוכננות".

במקביל צויין כי צוות השרים שיעסוק בסוגיה יהיה אחראי לפרסום פומבי של שמות המשוחררים עוד לפני מועד ביצוע שחרורם.

המדינה טענה עוד כי לשרים נמסר שמדובר באסירים שהיו מעורבים בפיגועים וברצח ישראליים. "לשרים נמסר במפורש במסגרת הדיון כי קיימת כוונה לשחרר אסירים שהיו מעורבים בפיגועי רצח והריגה, קרי אסירים עם'דם על הידיים'", נכתב בתשובת המדינה. נושא זה נדון בפירוש בישיבת הממשלה ואף היווה טעם מרכזי להתנגדות חלק מן השרים להסדר שהוצע".

בתשובתה לבג"ץ הוסיפה המדינה וטענה כי רשימות המשוחררים הועברו לידי ארגון "אלמגור" והמשפחות השכולות, ולכן אין סיבה לאפשר מתן זמן נוסף להגשת התנגדויות מטעמן. עוד נמסר כי בית המשפט לא התערב בעבר בהחלטות מדיניות כמו זו אשר מוצגת בפניו עתה ולכן דינה של העתירה להידחות.

לדבריהם של באי כוח המדינה, התערבות בהליך כזה אף עלולה לפגוע בהליך המדיני כולו. "הסוגיה הנתקפת בעתירה מצויה בלב ליבה של העשייה המדינית וקשורה בטבורה למשא ומתן המדיני המתנהל בימים אלה בין ישראל לבין הצד הפלסטיני", נכתב בתשובה.