המדינה לבג"ץ: לא להתערב בשחרור האסירים

המדינה לבג"ץ: לא להתערב בשחרור האסירים

טוענת שמדובר בסוגייה המצויה בליבת העשייה המדינית, ולכן בית המשפט העליון צריך לדחות גם את הפעם את העתירה נגד שחרור האסירים

חדשות מחלקה ראשונה

2013-08-07


כמו בפעמים הקודמות (צילום: AP)

ההחלטה על שחרור האסירים הפלשתינים מצויה בליבה של העשייה המדינית, ולכן אין מקום להתערבות של בג"ץ. כך טוענת המדינה (יום ד', 7.8.13) בתשובתה לעתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. המדינה מזהירה, כי קבלת העתירה עלולה לסכל את המשך המו"מ.

את העתירה הגישו ארגון אלמגור המייצג משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בפעולות טרור, ומשפחותיהם של 23 נרצחים שרוצחיהם אמורים להשתחרר עם התקדמות המו"מ עם הרשות הפלשתינית. מדובר ב-104 אסירים, אשר ישוחררו במספר פעימות בתשעת החודשים הקרובים.

המדינה טוענת, כי "הסוגייה הנתקפת בעתירה מצויה בלב ליבה של העשייה המדינית וקשורה בטבורה למו"מ המדיני המתנהל בימים אלה בין ישראל לבין הצד הפלשתיני. בית המשפט הנכבד נמנע מלהתערב בנושאים כגון דא ובהתאמה נדחו בעבר עתירות רבות נגד שחרור אסירים מטעמים מדיניים".

עוד אומרת המדינה, כי שמותיהם של האסירים המתוכננים להשתחרר הועברו לפני מספר חודשים לאלמגור, ומשפחותיהם של קורבנותיהם יכולות להביע את התנגדותן הפרטנית בפני הדרג המקצועי במשרד המשפטים. עוד נטען, כי מאחר ששחרור האסירים כרוך בהתקדמות המו"מ, אין ודאות שאכן כולם ישוחררו.