משפחות נפגעי טרור: לא ל"החלפת שבויים"

אילן מרסיאנו

משפחות נפגעי טרור: לא ל"החלפת שבויים"

משפחות שיקיריהן נפגעו בפעולות טרור קיימו ישיבת חירום מול משרד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בדרישה שלא לשחרר אסירים תמורת החיילים החטופים. אב שבנו נרצח בוואדי קלט: "שחרור מחבלים יגרום לכך שיהודים נוספים יירצחו בעתיד"

Ynet

2006-09-14

על רקע האמירות של גורמים צבאיים כי החייל החטוף רב"ט גלעד שליט בחיים והאפשרות שישראל תשחרר אסירים פלסטינים תמורתו, קיימו אחר הצהריים (יום ה') מספר משפחות שיקיריהן נפגעו בפעולות טרור ישיבת חירום מול משרדו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, בדרישה שלא להסכים ל"החלפת שבויים". הישיבה התקיימה במאהל מחאה המילואימניקים.

מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מאיר אינדור, אמר: "אנו מודאגים מאוד מהידיעות בתקשורת הערבית, ובעיקר מדברי אולמרט שאמר לאחרונה שממילא רצה לשחרר מחבלים כדי 'לחזק את אבו מאזן'. דבריו מעידים שהוא מנסה להכין את דעת הקהל לקראת שחרור מחבלים.

"אולמרט זורה חול בעיני הציבור, שחוץ ממנו הכל יודעים, ובעיקר הפלסטינים, כי מדובר בניצחון של החמאס: קודם הוא חטף וכעת מקבל פרס על כך מידי ממשלתנו. כשמנסים לצייר בעיניי הציבור כאילו מדובר בשחרור מחבלים לידי אבו מאזן מנסים "להכשיר את השרץ", ואין זאת אלא פארסה שרק מעוררת צחוק בעיניי הצד השני".

אריה בכרך, אביו של אוהד שנרצח בוואדי קלט, שותף לקריאה. "כהורים שכולים אנו כבר שילמנו את המחיר על עסקאות מפוקפקות כאלה בעבר, ולכן אנחנו רוצים להביע את התנגדותנו לעסקה שנרקמת", הוא אומר. "האינתיפאדה הראשונה התחילה עם משוחררי ג'יבריל, ובצפון השומרון מתפתח כיום 'חיזבאללנד' ממשוחררי עסקת טננבוים – כלומר שחרור מחבלים יגרום לכך שיהודים נוספים יירצחו בעתיד.


מחאת ההורים. "הילד הלך לחינם" (צילום: גיל יוחנן)

"גם ממבחינה לוגית זה לא נכון לעשות זאת. הרי במלחמה האחרונה נהרגו 119 חיילים מטובי בנינו שנלחמו להחזיר את החטופים. אז מה עשינו? אם יכולנו לעשות החלפת שבויים לפני המלחמה, מה ההיגיון לצאת אליה? האמירה כי משחררים מחבלים 'ללא דם על הידיים' היא צינית ומגוחכת. מדובר באסירים שאין להם דם על הידיים לא בגלל שהם אוהבי ארץ ישראל, אלא בגלל שנכשלו במועד א'. הממשלה רוצה לתת להם מועד ב'".

לדברי בכרך, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובישנטיין אמר כי 80 אחוז מהמשוחררים חוזרים לפעילות טרוריסטית. "כלומר, מדינת ישראל עומדת לשחרר למעלה מ-1,000 שבויים וכ-800 מהם יחזרו למעגל הטרור. אנו עושים לעצמנו רצח עם. על זה אנחנו נאבקים".

בלהה גרינפלד, אמו של יהודה שנהרג במלחמת לבנון השנייה בכפר גלעדי, מצטרפת גם היא לקריאה נגד שחרור אסירים. "כל פעם חוטפים לנו שוב ושוב, אם שבוי אחד שלנו שווה אלפי מחבלים, אז בשביל מה המלחמה הזו? צריך למצוא דרכים אחרות, הדרך הזו לא הוכיחה את עצמה.

"אני מבינה את אמהות החטופים, לא הייתי רוצה לשים עצמי במקומם, אבל נחזיר לה את הילד שלה ואחר כך יחטפו ילד של מישהו אחר? שילמתי מחיר כבד על שחרור חטופים שלא שוחררו בסוף. לי יש הרגשה שהילד שלי הלך לחינם".