"המשא ומתן יימשך בין 6 ל-9 חודשים לפחות"

אילאיל שחר

"המשא ומתן יימשך בין 6 ל-9 חודשים לפחות"

כך אומרים הבוקר גורמים מדיניים בירושלים. לדבריהם, במסגרת המו"מ ישראל תשחרר בהדרגה אסירים עם דם על הידיים, שישבו בכלא למעלה מ-20 שנה. מקור במשרד החוץ האמריקני ל"ניו יורק טיימס": "בשלב הראשון לא יעסקו השיחות בפרטים מהותיים – אלא בגיבוש סדר היום"

גלי צה"ל

2013-07-20

גורמים מדיניים בירושלים אומרים הבוקר (שבת) שהמשא ומתן עם הפלסטינים, שעל חידושו הודיע מזכיר המדיני האמריקני ג'ון קרי אתמול, הולך להימשך בין שישה לתשעה חודשים לפחות. אם אכן יתארכו השיחות, לא יוכלו הפלסטינים לנקוט מהלכים חד-צדדיים באו"ם בספטמבר הקרוב.

השר ליחסים בין לאומיים, יובל שטייניץ, אמר באירוע "שבת תרבות" ברמת גן שבמסגרת המשא ומתן, ישראל תשחרר אסירים עם דם על הידיים. עוד אמר השר כי "בתקופה זו של טלטלה חסרת תקדים במזרח התיכון שסביבנו, המשא ומתן המדובר מחזק את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל". הגורמים המדיניים בירושלים הבהירו לגלי צה"ל כי מדובר באסירים שישבו בכלא למעלה מ-20 שנה, וכי השחרור ייעשה בשלבים.

סגן-שר הבטחון, דני דנון התייחס לדברי השר שטייניץ, ואמר: "חייבים ללמוד מטעויות-העבר, ולא לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, כמחווה או פרס".

בתוך כך, מקור במשרד החוץ האמריקני העריך באוזני "הניו יורק טיימס", שבשלב הראשון לא יעסקו השיחות בפרטים מהותיים – אלא בגיבוש סדר היום. "אני לא חושב שהם הולכים להתיישב ולשרטט קווים על מפות", אמר המקור, שביקש להישאר בעילום שם.

שר האוצר לפיד הגיב להתפתחות המדינית בדף הפייסבוק שלו, וכתב כי "עלינו לנהל את התהליך הזה בקשיחות ובחשדנות, מבלי להתפשר על הנכסים החיוניים של מדינת ישראל." לפיד הוסיף: "צריך לפעול על בסיס פתרון שתי המדינות, מפני שמדינה דו-לאומית היא סוף הציונות". ובמרצ אומרים היום – "נגבה את נתניהו אם יביא לצעדים ממשיים".

בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ובקרב משפחות שכולות, מביעים זעם על שחרור האסירים הצפוי ואומרים כי "אין קשר בין שחרור רוצחים לבין התנעת תהליך מדיני, מי שפגע בילדים, חיילים ואזרחים – מקומו בכלא", דברי אבי ברומברג, נציג המשפחות השכולות.