משפחות שכולות: אסור לשחרר רוצחים

דן לביא

משפחות שכולות: אסור לשחרר רוצחים

מחאה חריפה של משפחות הנרצחים • יפגינו מול ישיבת הממשלה • אחיו של רונן קרמני, שנרצח בירושלים: "אעשה הכל, כולל שביתת רעב, כדי לעצור זאת"

ישראל היום

2013-07-28


אבי ברומברג. "לא להיכנע" | צילום: מישל דוט קום

בני המשפחות השכולות במחאה חריפה נגד הכוונה לשחרר את רוצחי יקיריהם. היום תתקיים משמרת מחאה של המשפחות השכולות וארגון אלמגור (ארגון נפגעי טרור) מול משרד רה"מ, שם תיערך ישיבת הממשלה, בניסיון למנוע את שחרורם האפשרי של הרוצחים הפלשתינים.

צילום: בני פלבן

"רה"מ והצמרת המדינית לא יכולים להתכחש להתנגדות הציבור לשחרור רוצחים", הסביר אבי ברומברג, נציג המשפחות השכולות ודובר אלמגור. "לא ניתן יד לממשלת ישראל להיכנע ללחצים זרים ולחזור על טעויות העבר", הדגיש.

ירון פרידמן, אחיו של גיא פרידמן ז"ל שנרצח ב"ליל הקלשונים" ב־1992, אמר: "הנתינה שלנו דווקא מחזקת את האויב לבוא בתביעות נוספות. לא באים מראש למו"מ ומשחררים רוצחים".

ספיר חזות, בתו של דניאל חזות ז"ל שנרצח בצומת תלמי אלעזר במארס 1993, אמרה: "מהלך של שחרור רוצחים הוא של ממשלה שבוגדת באזרחיה. אמנם במקרה של שליט הסכמנו לשחרור אבל כאן לא מדובר בחיי אדם". עודד קרמני, אחיו של רונן קרמני ז"ל שנרצח בפיגוע בירושלים באוגוסט 1990, אמר: "אם ניאלץ להחריף צעדים, אעשה כל מה שאוכל, כולל שביתת רעב. אם אצטרך, אחסום את זה בגופי".