"איך אפשר לשחרר חיות אדם שכאלה"

חזקי עזרא

"איך אפשר לשחרר חיות אדם שכאלה"

ארגון "אלמגור", המסייע לנפגעי טרור, קיים השבוע סבב פגישות בין חברי הכנסת והשרים בניסיון למנוע שחרור מחבלים כמחווה לאבו מאזן.

ערוץ 7

2013-07-13

ארגון "אלמגור", המסייע לנפגעי טרור, קיים השבוע סבב פגישות בין חברי הכנסת והשרים ואף הגיש ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את רשימת האסירים המחבלים שלטענתם אבו מאזן דורש לשחרר.

בין האסירים, נמצאים מחבלים מבצעי פיגועים, כמו אבו חורביש סאלם סלימאן מחמוד ואדם אבראהים ג'ומעה ג'ומעה, שהשליכו בקבוק תבערה על אוטובוס בבקעה וגרמו למותם של חמישה, בהם שלושה ילדים.

יו"ר ארגון אלמגור, סא"ל (במיל') מאיר אינדור אמר היום לערוץ 7, "לאחר פגישות רבות והשתתפות בישיבות סיעה בכנסת, אין לי ספק כי יש הסתייגות של רוב חברי הכנסת בשחרור מחבלים".

אינדור מוסיף, "גם אלא שהסכמו לשחררו של שליט אמרו שיש גבול. אם זה השלום בשחרור מחבלים אנחנו לא מעוניינים".

בסיעת ש"ס שהתקיימה השבוע, ריגש אליהו קרמני שבנו רונן קרמני נחטף יחד עם ליאור טובול ונרצחו והושלכו לוואדי ליד שכונת רמות בירושלים. רוצחי בנו נמצאים ברשימת המחבלים המיועדים לשחרור. קרמני סיפר לחברי סיעת ש"ס על התיאור שנרצח בנו ב-17 דקירות סכין על ידי אותם מחבלים. איך אפשר לשחרר חיות אדם שכאלה" שאל קרמני את חברי הכנסת מש"ס.

אינדור הסביר לערוץ 7 כי הוא פועל בכל הערוצים הקיימים על מנת למנוע את שחרור המחבלים, "אני לא סומך על כושר העמידה של נתניהו ולכן צריכים לייצר חומה גם פוליטית גם ציבורית למדים מהעבר. אלמגור השיקה השבוע קמפיין נגד השחרור ובימים הקרובים יעלו ברשתות החברתיות, כמו כן יש עצומה שרצה ברשת וכבר אלפים חתמו עליה. בנוסף נקים מאהל של משפחות שכולות מול ביתו של ראש הממשלה".

השבוע פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יהיה מוכן לשחרר 40 אסירים פלסטינים עם דם על הידיים, גם מבלי התחייבות פלסטינית לחידוש המשא ומתן. על פי מקורות בוושינגטון, נתניהו ממתין כעת לתגובתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. על פי הדיווח, בסך הכול, צפויים להיות משוחררים 104 אסירים פלסטינים כבר בימים הקרובים, כמחווה לאבו מאזן.

בדיווח נאמר עוד כי רשימת האסירים המועמדים לשחרור מורכבת בעיקר מחולים ומבוגרים ולא נכללים בה ערבים ישראלים ותושבי מזרח ירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בפרסום שאין לו שום אחיזה במציאות".