קמפיין של ארגון נפגעי טרור: לא לשחרר אסירים

רועי נחמיאס

קמפיין של ארגון נפגעי טרור: לא לשחרר אסירים

"מה יגידו משפחות של חיילים שנפלו בקרבות מול מחבלים כשאלה שנשבו באותו הקרב עומדים להשתחרר? על מה הם נפלו"? כך תוהים בארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר. אנשי הארגון הכריזו על מסע ציבורי נגדי לזה של משפחת שליט, במטרה למנוע שחרור אסירים בתמורה לחייל החטוף

Ynet

2006-07-06

"אנחנו לא רוצים לראות איך מחבלים יוצאים לחופשי בעוד נרצחיהם קבורים מתחת לאדמה". כך אמר הערב (יום ה') מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר, מאיר אינדור. בארגון הכריזו על פתיחת מסע ציבורי שיעמוד בניגוד למהלך שאליו חותרים בני משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט. אביו של החייל, נועם שליט, קרא לממשלה לנהל משא ומתן עם החוטפים, אפילו אם המחיר עבור החזרתו בשלום יהיה שחרור אסירים.

בארגון נפגעי הטרור חוששים כי בעקבות דבריו של שליט ייפתח מסע ציבורי, שמוצדק מבחינת המשפחה, למען שחרור אסירים פלסטינים, והם החלו לארגן חזית נגדית לכך. אינדור אמר בהקשר זה ל-ynet: "אני עצמי נפצעתי במצוד אחרי ארבעה מחבלים בידיעה שאני עלול להיהרג. מדוע המדינה שלחה אותי למשימה של מצוד אחרי ארבעה מחבלים כאשר כאן עומדים לשחרר את חבריהם? מה יגידו משפחות של חיילים שנפלו בקרבות מול מחבלים כשאלה שנשבו באותו הקרב עומדים להשתחרר? על מה הם נפלו"?

אך לדברי נועם שליט, "שחרור אסירים עמד על הפרק לפני המקרה, כמחווה, אז אין שום סיבה שלא יעמוד על הפרק גם אחרי, במטרה לשחרר לוחם שנשלח על ידי המדינה לחזית". בשיחה שערך עם עיתונאים הוא נשאל ישירות אם לדעתו יש צורך לדבר עם החמאס על שחרור אסירים בתמורה להשבתו של גלעד. "לכל דבר יש מחיר", אמר בתגובה, "אני לא מניח שיהיה איזשהו מהלך לשחרורו של גלעד ללא מחיר. זה לא מתאים למזרח התיכון. השאלה היא רק מדוע עדיין מחכים. אני רוצה להאמין שמתקיים משא ומתן ברוח זו, בערוץ חשאי, שאנחנו לא מעודכנים בו".

לעומתו מציג אינדור עמדה שונה. "למשפחות נפגעי הטרור חלק מהשיקום הוא לראות שיש מיצוי של הצדק עם פוגעיהם. באלמגו"ר ישנן משפחות שכולות של חיילים שנהרגו בעת מצוד אחרי מחבלים, והן שואלות – אם המדינה סיכנה את בנינו עבור מחבל אחד, איך יהיה לכם האומץ לסכן להבא חיילים אחרים כדי לתפוס חוליית מחבלים"?

אינדור אף הסביר כי בכוונת הארגון לפתוח במסע הסברה שבו יציעו "להפעיל את עונש המוות למחבלים שכבר בידינו, כך שאם תיפול שערה מראשו של החטוף – המדינה תבצע את העונש העומד כנגדם. עליהם לדעת שבית הסוהר הוא העונש המינימלי".