אינדור: הרש"פ – טרוריסטים הדורשים לשחרר רוצחים

אמוץ שפירא; יפה גליק

אינדור: הרש"פ – טרוריסטים הדורשים לשחרר רוצחים

הורי החייל, גליה ואלי תמם במכתבם לנתניהו: צעד כזה יעודד את המחבלים לרצוח עוד יהודים ויגרע משארית ההרתעה של זרועות הביטחון ואכיפת החוק

קול ישראל

2013-06-30


שרת המשפטים, לבני (Photo: AFP)

יושב ראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מאיר אינדור, אומר כי דרישתם של הפלסטינים לשחרר רוצחים, תנאי לשלום, מראה עם מי יש לנו עסק, כלשונו. לדבריו, הרשות הפלסטינית בנויה מאנשי טרור, ולכן שחרור רוצחים הוא דרישתם הראשונה. אינדור הוסיף כי שחרור מחבלים מגדיל את העוול המוסרי והמשפטי כלפי הנפגעים, ופוגע בעקרונות הבסיסיים של מדינה מתוקנת, שלפיהם מי שעשה פיגוע – נענש.

הוריו של החייל משה תמם שנחטף ונרצח לפני כ-30 שנים, אלי וגליה תמם, מתנגדם לשחרור רוצחי החייל וחוטפיו בראשותו של האסיר הביטחוני וליד נמיר דקה, שנדונו ב-87 למאסר עולם. בפנייה לנתניהו הם דרשו במכתב שלא לשחרר את חברי החוליה בנימוק שהשחרור יש בו לעודד מעשי אלימות ורצח נוספים כלפי יהודים ולגרוע מ"שארית ההרתעה שנותרה לפליטה לרשויות הביטחון והאכיפה כלפי מחבלים אכזרים צמאי דם מסוגם של הרוצחים", כתבו השניים לנתניהו, במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין ניסן שריפי המייצג את ההורים נאמר עוד " אין ספק, כי העונש הראוי למרצחים אלה הינו מיתה, ואך חסד נעשה עימם, באשר נותרו חיים עלי אדמות. אילו מדינת ישראל הייתה מדינה מתוקנת, כמו ארצות הברית, למשל, כי אז כבר לפני שנים ארוכות היו רוצחים אלה מועלים לגרדום או לכיסא החשמלי.

בכל הכבוד והיקר, שחרורם של המרצחים כעת רק עבור כך שתזכה להיוועד פנים למול פנים עם אבו מאזן הינו בלתי סביר, בלתי ראוי ונגוע בשיקול דעת מוטעה בעליל". במכתב נאמר שהם למדו מהתקשורת על הדרישה לשחרור הצפוי כתנאי למפגש עם אבו מאזן. העתק מהמכתב נשלח גם לשרת המשפטים לבני.

חברי החוליה, אזרחים ישראלים תושבי באקה אל-ע'רביה, נידונו למאסר עולם.

בארגון נפגעי פעולות האיבה "אלמגור" אומרים כי בידם רשימה של 120 מחבלים שאבו מאזן דורש לשחרר. בין המחבלים האלה – שמאסנה יוסוף ג'וואד מוחמד שרצח עם 2 מחבלים אחרים בדקירות את הנערים רונן טובול וליאור קרמני, טרמפיסטים שאסף לרכבו. הרוצחים נתפסו 3 שנים אחרי הרצח הזה ובתקופה זו רצחו עוד 2 ישראלים – רפי דורון, נהג מונית שהסיעם לאבו גוש ויהושע פרידברג, חייל שאספו לרכבם. בארגון אלמגור אומרים כי ביקשו משרת המשפטים ציפי לבני להיפגש עימם אך עד כה לא נענו.