סוכת מחאה בירושלים: לא לשחרור מחבלים

סוכת מחאה בירושלים: לא לשחרור מחבלים

ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מקים סוכת מחאה מול מעונו הרשמי של רה"מ. תובעים: לא להיכנע לדרישה לשחרור מחבלים בעסקרת שחרור החטופים.

ערוץ 7

2006-10-11

בתום שבוע של מאבק: עירית ירושלים והמשטרה תתיר להורים שכולים ופצועי טרור להקים סוכת מחאה ליד ביתו של אולמרט.

בכוונת מארגני סוכת המחאה לתבוע מראש הממשלה שלא להיכנע לדרישה לשחרר מחבלים בעסקאות השבת השבויים.

הסוכה תוקם בכיכר פריס שבירושלים, מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה אהוד אולמרט.

סא"ל במיל. מאיר אינדור, יו"א ארגון 'אלמגור' העומד מאחורי המחאה מסביר שאנשיו החליטו להקים את סוכת המחאה לאחר ש"אולמרט מסרב כבר חודש להיפגש איתנו כדי לשמוע את עמדתנו נגד שחרור מחבלים".

לדברי אינדור הבקשה להיפגש עם ראש הממשלה הוגשה לפני חודש על ידי קבוצת נפגעי הטרור שבאו ללשכתו בתום ישיבת חרום שקיימו, נוכח הפרסומים בעיתונות על כוונת הממשלה לשחרר אלף מחבלים בעסקה עם החמס. בקבוצה היו שש משפחות שיקיריהם נרצחו על ידי מחבלים ששוחררו והזדעקו כששמעו על פגישה של אולמרט עם משפחות החטופים שבה הועלתה דרישה לשחרר מחבלים.

"הנפגעים רצו להעביר אז לאולמרט תחקיר המוכיח שהמחבלים שרצחו את יקיריהם שוחררו לפני כן בנימוק שהיו ללא דם על הידיים וביצעו מעשי רצח משניתנה להם ההזדמנות השנייה ועל כן אסור להיכנע לעסקה שחרור המחבלים עם החמס. נפגעי הטרור קוראים לעסקאות אלו "עסקאות מוות" וטוענים שגם אם היא תביא לשחרור חטוף היא תביא חטיפות נוספות בשל הצלחתה החטיפות הקודמות.

ב'אלמגור' מודאגים מהדחיות של אולמרט לפגישה עימם. "זהו סימן שלמרות הכחשות אולמרט הוא אכן החליט להיכנע ולשחרר את המחבלים. אחרת הוא היה נעזר בנו מול הלחצים עליו. כנראה שהוא אינו יכול להסתכל בעיניים של אלה ששילמו את מחיר השחרורים הקודמים, משעה שהחליט לשחרר את המחבלים. עובדה שאת נציגי משפחות החטופים שהביעו בפניו את הדרישה לשחרר מחבלים – הוא קיבל", דברי אינדור.