חלק מהמחבלים הרוצחים שלבני בוחנת שחרורם

שמעון כהן

חלק מהמחבלים הרוצחים שלבני בוחנת שחרורם

ב'אלמגור' מציגים דוגמאות מתוך שורת המחבלים הרוצחים שתיקיהם הועברו לעיונה של שרת המשפטים בעקבות לחץ בינלאומי לשחררם.

ערוץ 7

2013-06-01


התמונות יחזרו? (פלאש 90)

בימים האחרונים ביקשה שרת המשפטים לידיה את תיקיהם של למעלה ממאה מחבלים כלואים מהתקופה שלפני הסכמי אוסלו. זאת לנוכח לחצים בינלאומיים לשורת מחוות ישראליות לרשות הפלשתינית כצעד ראשון לקראת פתיחה במו"מ מדיני.

בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מתריעים משחרור המחבלים, מהלך שיעודד מחדש את זירת הטרור הפלשתינית. בראיון לערוץ 7 סיפר השבוע יו"ר הארגון, מאיר אינדור, כי ביקש מלבני להיפגש עימה ולהציג את עמדתן של המשפחות השכולות נפגעות הטרור בטרם תכריע ותחליט על שחרורם של המחבלים.

אינדור ציין בדבריו כי חששן של המשפחות גובר לנוכח דבריו באחרונה של נשיא המדינה, שמעון פרס, בראיון לערוץ הראשון של הטלוויזיה, ולפיהן הוא סבור שיש לאפשר את השחרור כפי שמבקשים ראש הרש"פ וגורמים בינלאומיים שונים.

עוד סיפר אינדור כי בעקבות מחקר שערך הגיעה לידיו רשימת 120 המחבלים המדוברים ועיון בה מגלה כי אין ממדובר הקשישים אלא ברוצחים שדם על ידיהם, רוצחים שגם ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, לא הסכים לשחררם.

אנו מפרסמים כאן מקבץ דוגמאות של שמות מחבלים רוצחים ששמותיהם נכללים בין התיקים שהובאו לעיונה של השרה לבני:

אבו-סיתה טאלב מחמד איימן (תאריך מעצר 24.1.94) ואבו-סתה אחמד סעיד עלאדין (תאריך מעצר 3.1.94) רצחו את דוד דדי הי"ד בבוקר יום שישי י"ז בטבת תשנ"ד (31.12.1993) . דוד נרצח בדקירות סכין ביחד עם מכרו, חיים ויצמן הי"ד, בדירתו ברמלה.

אבו-חרביש סאלם סלימאן מחמוד (תאריך מעצר 31.10.88) ואדם אברהים גומעה גו'מעה (תאריך מעצר 31.10.88) רצחו את רחל וייס ושלושת ילדיה ואת החייל דוד דולורוזה הי"ד כאשר יידו בקבוק תבערה אל אוטובוס בו נסעה וייס עם ילדיה ליד יריחו. הנהג פתח את הדלתות וצעק לנוסעים לנטוש במהירות את האוטובוס הבוער. כל הנוסעים ובהם אב המשפחה הצליחו לצאת, ונותרו בפנים רק רחל וייס ושלושת הפעוטים. בין הנוסעים היה החייל דוד דלרוזה הי"ד. כאשר דוד שהיה כבר מחוץ לאוטובוס, ראה שמשפחת וייס עולה בלהבות, נכנס חזרה לתוך האוטובוס הבוער וניסה לחלץ את המשפחה. הוא ניסה למשוך החוצה את רחל וילדיה, אבל ללא הצלחה. כיוון שדוד החל להיחנק, נאלץ לנטוש את האוטובוס. כתוצאה מנשימות בתוך הלהבות, נפגע דוד קשות בדרכי הנשימה, ונפטר תוך כמה ימים בבית החולים.

עיסא מוסא עיסא מחמוד (תאריך מעצר 30.6.93) השתתף בחטיפתו ורציחתו של חייל שהיה בדרך מביתו לבסיסו. בנוסף, השתתף בדריסת שני חיילים במטרה להביא למותם. בפועל הביאה הפעולה לפציעתו באורח קשה של אחד החיילים. כמו כן השתתף בירי לעבר מכונית משטרה והביא למותם של שני שוטרים שהיו בה באותה שעה דניאל חזות ומוטי ישראל ז"ל. במועד אחר, השתתף בירי לעבר מכונית משטרה והביא לפציעתו באורח קשה של שוטר שהיה בה. בהיותו אסיר שימש כאמיר ארגון החמא"ס והקים חולייה שמטרתה חטיפת חיילים וביצוע פיגועים.

מחמוד עיסא בן ה-25 ומג'יד אבו קטיש בן ה-23, תושבי היישוב ענאתא, ומחמוד עטואן בן ה-23 מהיישוב צור באהר, ומוסא עקארי בן ה-22 נידונו כל אחד ל-3 מאסרי עולם. השתתף בחטיפתו ורציחתו של שוטר מג"ב נסים טולדנו הי"ד שהיה בדרך מביתו לבסיסו. צלאח חליל אחמד אברהים (נעצר 9.7.92) יחד עם חברו רצחו בעמק המצלבה בדקירות סכין את פרופסור מנחם שטרן הי"ד.

אבו-סרור גמיל חסן מחמוד (תאריך מעצר 5.1.93) ואבו-סרור חסן עבד חמיד נאסר (תאריך מעצר 4.1.93). היו שותפים לתכנון וביצוע רציחתו של איש השב"כ חיים נחמני הי"ד שהיה מפעילו של אחד משותפיהם.

מנצור עומר עבדל חפיז עסמת (תאריך מעצר 29.10.93). סייע לרציחתו של חיים מזרחי הי"ד. תמימי רושדי מוחמד סעיד (תאריך מעצר 29.10.93) רצח בדקירות סכין את מזרחי תוך ניצול ההיכרות וקשרי האמון ששררו עמו. לאחר מכן הכניסו את גופתו לרכבו והציתו את הרכב.

כאמור רשימה זו היא חלקית ואינה כוללת רוצחים נוספים הכלולים בשמות המחבלים הכלואים שתיקיהם הועבור לעיונה של שרת המשפטים.