לבני נערכת לשחרור מחבלים נוסף?

שמעון כהן

לבני נערכת לשחרור מחבלים נוסף?

שר המשפטים בוחנת את תיקי 120 מחבלים כלואים מימי טרום אוסלו. ארגון נפגעי הטרור חושש: לחץ הרש"פ מצליח. מחבלים בדרך הביתה.

ערוץ 7

2013-05-29


מחבלים בכלא (פלאש 90)

בארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' מתעורר חשש משחרור מתקרב של מחבלים שדם על ידיהם. זאת בעקבות הדיווחים על בקשתה של שרת המשפטים לעיין בתיקיהם של מחבלים כלואים מהתקופה שקודם להסכמי אוסלו.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר הארגון, סא"ל במיל מאיר אינדור, שביקש פגישה עם לבני על מנת לברר את פרטי הפרשה.

אינדור מספר כי בחודשים האחרונים קיים לחץ מאסיבי המופעל על ידי הרשות הפלשתינית בקמפיין מאורגן לשחרור מחבלים כאשר בשלב הראשון מדובר במחבלים המכונים 'מחבלים ותיקים' כלומר מחבלים שנכלאו בעקבות פיגועים שביצעו לפני הסכמי אוסלו.

לדבריו האמירה הפלשתינית ברורה ועיקרה הוא שאם ישראל רוצה לשוב לשולחן המו"מ עליה לבצע שני מהלכים – הקפאת ההתיישבות, וחשוב מכך שחרור מחבלים בשל הרגישות הגדולה הכרוכה בכך. אמירה זו מגובה על ידי גורמים ישראליים הטוענים כי לאחר שעסקת שליט חיזקה את החמאס יש לחזק את מי שהם רואים כפרנטר מדיני, כלומר אבו מאזן וסיעתו.

אינדור מספר כי בעקבות מחקר שביצעו דלף לידי הארגון מסמך ובו רשימת 120 המחבלים שאת תיקיהם בוחנת השרה לבני. "כולם רוצחים. לא קשישים ולא זקנים", אומר אינדור המתכוון לחשוף את פרטי הרשימה ביום שישי הקרוב.

עוד הוא מדגיש בדבריו כי אין מדובר במחבלים שביצעו ניסיונות פיגוע אלא כאלה שרצחו בפועל, כאלה שדם על ידיהם ואף ראש הממשלה המנוח יצחק רבין סירב לכלול אותם במסגרת שחרורי האסירים של הסכמי אוסלו משום חומרת מעשיהם.

לדבריו רבין חשש אז משחרור נוסף של מחבלים אחרי השחרור ההמוני של עסקת ג'יבריל, ובמקביל שמע את זעקתן של המשפחות השכולות וכך הכריע שלא לשחרר את הרוצחים המדוברים. כעת מתעורר החשש שלבני תוביל לשחרורם.

בדבריו קובע אינדור כי שחרור המחבלים בעסקת שליט הוא מהגורמים להסלמה ברחבי יהודה ושומרון. זאת לאחר תקופת רגיעה שנבעה בראש ובראשונה מכך שהמחבלים המדוברים היו מאחורי סורג ובריח.

הוא מוסיף ומציין כי השרה לבני הגדירה את הטיפול בנושא כמורכב וקשה, אך הוא מביע חשש שהדברים נועדו לצורכי הסברה, כדי להוכיח לציבור שמדובר בשיקול דעת הנעשה מתוך כובד ראש, אך בסופו של יום היא תקדם את המהלך. עוד מזכיר אינדור את דבריו של נשיא המדינה בראיון שהעניק לערוץ הראשון ביום העצמאות, ובו אמר כי הוא מצדד בשחרור מחבלים, אמירה שמשמעותה היא שאת חתימתו לא יעכב במידה ויובא הנושא לעיונו.

לפי שעה מבקשים אנשי 'אלמגור' כמו גם בני משפחות שכולות משר המשפטים לבני ומנשיא המדינה לקבל אותם למפגש בו יציגו את עמדתם הנחרצת נגד המהלך.