"לעמוד בגאון ולא לשחרר מחבלים"

שלמה פיוטרקובסקי

"לעמוד בגאון ולא לשחרר מחבלים"

הרב אלי בן דהן, הזכיר בטקס יום הזיכרון של "אלמגור" את פראות המחבלים, המוכנים "לפגוע בילדים וזקנים ללא רחם".

ערוץ 7

2013-04-15


הרב בן דהן בטקס. היום (יח"צ)

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, נשא היום (שני) דברים בטקס יום הזיכרון של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור".

סגן השר בן דהן אמר בטקס, כי "בעוד שחיילי צה"ל מסכנים את נפשם, גם בניגוד להלכה, כדי לא לפגוע בזקן או בילד חף מפשע , עד כדי חירוף נפשם, מנגד, המחבלים פראי האדם מוכנים לפגוע בילדים, נשים וזקנים ללא רחם".

סגן השר הזכיר את סיפורה של אדל ביטון, שנפצעה אנושות מיידוי אבנים על הרכב בו נסעה יחד עם אימה ושלושת אחיותיה וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "ראש ממשלתנו צריך לעמוד בגאון ולא לשחרר מחבלים, בין אם מחבלים עם דם על הידיים או ללא דם על הידיים. גם אלה שהם כביכול בלי דם על הידיים, כוונתם הייתה להרוג, אך בסיעתא דשמיא לא הצליחו".

"אנשי הבית היהודי יתנגדו באופן חד משמעי למחוות. נגמרה התקופה של מתן ומתן. יש משא ומתן", אמר סגן השר.

סגן השר הזכיר את מקרה הפריצה לישיבת "נתיבות יוסף" שבמצפה יריחו, שאירע לפני מספר שבועות ואמר כי "נכנסו מחבלים לישיבת נתיבות יוסף, היו שם תלמידים "מתמידים" שבאו ללמוד גם בזמן חופשת בין הזמנים. אחד הבחורים רצה לישון בבית המדרש אך לא עשה זאת בסוף וזה היה נס גדול. המחבלים נכנסו עם גרזנים ומספרי תיל ורצו לפגוע בערש תרבותנו, בספרי הקודש,ביסודות האמונה והביטחון של העם היהודי".

הרב בן דהן אף קרא לנשיא המדינה ולרבנים הראשיים לגנות את המעשה, "לצערי, עד היום לא שמענו את נשיא המדינה ואת הרבנים הראשיים מגנים את המעשים הללו ואני שוב קורא להם לעשות זאת".

בסיום דבריו חיזק הרב בן דהן את המשפחות ואיחל להן, כי "בעז"ה בעוד כמה שעות תזכו לראות שלא לחינם היה קרבנכנו. הקמנו ואנו חיים במדינה לתפארת, אנו עדים להתגשמות חזון הנביאים".

את הטקס הנחתה שרה בק והשתתף בו גם שר הרווחה, מאיר כהן, ויו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", מאיר אינדור.