זעם על עצרת הזיכרון הדו-לאומית: מבזים את זיכרון הנופלים

זעם על עצרת הזיכרון הדו-לאומית: מבזים את זיכרון הנופלים

בזמן שבגני התערוכה בת"א התכנסו ישראלים ופלסטנים, בנים למשפחות שכולות משני צידי הסכסוך, לעצרת זיכרון משותפת, הפגינו עשרות במחאה על קיום האירוע. "כיצד ניתן להשוות בין מחבלים רוצחים לחיילים?", תהו המפגינים, בני משפחות שכולות

חדשות 2

2013-04-15


"ביזוי הנופלים", מיצג מההפגנה, אמש (צילום׃ יוני קליין)

אמש התקיימה בתל אביב עצרת זיכרון דו-לאומית בהשתתפות פלסטינים שקרוביהם נהרגו מאש צה"ל יחד עם משפחות שכולות מישראל שבניהן נהרגו בפיגועי טרור, אך יש מי שאינם מרוצים מהיוזמה: לטענת מספר משפחות שכולות, מדובר במחאה הרומסת את כבודם וזיכרונם של חללי מערכות ישראל.

"לצערנו הרב, גם בשנה זו בחר ארגון השמאל הקיצוני 'לוחמים לשלום' לבזות ולרמוס את כבודם וזיכרונם של חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה בכך שהוא מקיים טקס זיכרון משותף לנופלים יחד עם מחבלים שנהרגו בעת פעולות איבה וניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל", אמר לחדשות 2 באינטרנט אליהו ניסים, תושב הרצליה, שדודו שלמה ז"ל נפל בעת מילוי תפקידו בחטיבת גולני.

ניסים, יחד עם עשרות חברים, בנים למשפחות שכולות, הפגינו מחוץ לעצרת הזיכרון הדו-לאומית במחאה על השימוש הציני, לדבריהם, שעושים מארגני העצרת ביום הזיכרון בו הם מתייחדים עם זכרונם של יקיריהם. "היוזמה נועדה לקדם אג'נדה פוליטית קיצונית", קובע ניסים. "לתדהמתנו, בעת שעמדנו מחוץ לאירוע שמענו שוב ושוב מהרמקולים מתוך האולם את הביטוי 'נכבה' המסמל עבור אויבי ישראל את אסונם – הקמת מדינת ישראל. לאחר שערכנו טקס זיכרון, קריאת תפילת 'יזכור' ומספר פרקי תהילים עמדנו וקראנו בקול: 'לא ניתן לבזות את זיכרון הנופלים!'".

"בימים האחרונים", אמר ניסים, "בשעה שהתבשרנו כי גם השנה זו הארגון הקיצוני מתכנן לערוך טקס דומה, פנינו בכתב לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת, לראש עריית תל אביב ולחברי מועצת העיר, להנהלת גני התערוכה ולראשי הארגונים 'אלמגור' ו'יד לבנים' וביקשנו מהם להבין איך הדבר מתאפשר. איך ייתכן כי במדינת ישראל נערך, בפומבי, אירוע מעוות כזה המשווה בין המחבלים הרוצחים לקורבנותיהם? האם בשם חופש הביטוי מאפשרים לארגון פוליטי קיצוני לבזות את זיכרונם של חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה ולרמוס את המשפחות השכולות וכאבן?"

לדבריו של ניסים, מרבית הגורמים אליהם פנו הוא וחבריו, כלל לא ידעו על קיומו של האירוע. "חברי כנסת הביעו צער ותדהמה לנוכח קיום האירוע והבטיחו לפעול למנוע את הישנותו בעתיד", סיפר ניסים. "חברי מועצה בעריית תל אביב השיבו לנו כי הם מצטערים על הכאב הנגרם לנו כתוצאה מהאירוע הזה ועל חילול יום הזיכרון והצהירו גם כן כי בכוונתם לפעול לסיים את העוול הזה, המתרחש שנה אחר שנה".