סגן שר הדתות לנתניהו: "אסור לשחרר מחבלים"

ארי גלהר

סגן שר הדתות לנתניהו: "אסור לשחרר מחבלים"

אלי בן דהן, המשמש כשר הדתות בפועל, קרא בטקס יום הזיכרון שלא לשחרר מחבלים והוסיף כי מפלגת הבית היהודי תתנגד לכל מחווה כלפי הפלסטינים

NRG

2013-04-15

בטקס יום הזיכרון שנערך היום (שני) על ידי ארגון נפגעי פעולות טרור "אלמגור" אמר שר הדתות בפועל אלי בן דהן כי אסור למדינת ישראל לשחרר מחבלים.


אלי בן דהן. "נגמר המתן ומתן" (עיבוד תמונה: דב כריש)

במהלך דבריו אמר בן דהן כי "חיילי צה"ל מסכנים את נפשם כדי לא לפגוע בזקן או בילד חף מפשע, עד כדי חירוף נפשם, בעוד שמנגד המחבלים פראי האדם מוכנים לפגוע בילדים, נשים וזקנים ללא רחם". בן דהן מתח ביקורת מרומזת ואמר כי בצה"ל מסתכנים לעיתים יתר על המידה "גם בניגוד להלכה".

סגן השר הזכיר את סיפורה של אדל ביטון, שנפצעה אנושות מיידוי אבנים על הרכב בו נסעה יחד עם אימה ושלושת אחיותיה וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו "לעמוד בגאון ולא לשחרר מחבלים, בין אם מחבלים עם דם על היד או ללא דם על הידיים. גם אלה שהם כביכול בלי דם על הידיים, כוונתם הייתה להרוג, אך בסיעתא דשמיא לא הצליחו." בן דהן הוסיף כי: "אנשי הבית היהודי יתנגדו באופן חד משמעי למחוות. נגמרה התקופה של מתן ומתן. יש משא ומתן".

סגן השר גם ציין את מקרה הפריצה לישיבת "נתיבות יוסף" שבמצפה יריחו, שאירע לפני מספר שבועות ואמר כי "נכנסו מחבלים לישיבת נתיבות יוסף, היו שם תלמידים "מתמידים" שבאו ללמוד גם בזמן חופשת "בין הזמנים". אחד הבחורים רצה לישון בבית המדרש אך לא עשה זאת בסוף וזה היה נס גדול. המחבלים נכנסו עם גרזנים ומספרי תיל ורצו לפגוע בערש תרבותנו, בספרי הקודש, ביסודות האמונה והביטחון של העם היהודי." בן דהן קרא לנשיא המדינה ולרבנים הראשיים לגנות את המעשה: "לצערי, עד היום לא שמענו את נשיא המדינה ואת הרבנים הראשיים מגנים את המעשים הללו ואני שוב קורא להם לעשות זאת".

בסיום דבריו, חיזק את המשפחות ואיחל להן כי "בעז"ה בעוד כמה שעות תזכו לראות שלא לחינם היה קרבננו. הקמנו ואנו חיים במדינה לתפארת, אנו עדים להתגשמות חזון הנביאים".