"הצבא לפני פשיטת רגל בבלימת אינתיפאדת האבנים"

"הצבא לפני פשיטת רגל בבלימת אינתיפאדת האבנים"

במערכת הפוליטית הגיבו בזעם לפיגוע ליד אריאל שבו נפצעו אם ובנותיה. "זורקי אבנים מנסים לרצוח", אמר נפתלי בנט. ח"כ דנון הוסיף: "יש להחזיר את הביטחון לצירי התנועה"

וואלה

2013-03-15

כמה ימים לפני השבעת הממשלה, הגיבו אתמול בערב (חמישי) במערכת הפוליטית לפציעת האם ובנותיה בעקבות יידוי אבנים סמוך לאריאל. "אבנים הורגות. מחבל זרק לעבר משאית אבן שגרמה לה לסטות ולפגוע חזיתית ברכב של האם ובנותיה. יש שמזלזלים בזריקת אבנים, ומונעים פעולה נגדם. זורקי אבנים מנסים לרצוח ויש לטפל בהם בהתאם", אמר יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט.


"יש שמזלזלים בזריקת אבנים". בנט (צילום: יואב דודקביץ)

גם ח"כ דני דנון (הליכוד) התייחס לאירוע. לדבריו, "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לעלייה במספר מקרי יידויי האבנים בצירים ברחבי יהודה ושומרון. הביטחון בצירים אלה חיוני לשמירה על מרקם החיים ותחושת הביטחון של המתיישבים. על שר הביטחון הנכנס להחזיר את הביטחון בצירי התנועה ביהודה ושומרון כמו בכל חלק אחר בישראל. דין ציר 60 כדין איילון".


המכונית שניזוקה כתוצאה מיידוי האבנים, הערב (צילום: מד"א)

בעקבות האירוע הודיע יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, כי יפנה לצה"ל ולשר הביטחון הנכנס בדרישה לפעול בחומרה רבה יותר מול תופעת יידויי האבנים. לדבריו, "אבן הרגה ויכולה להרוג, כך צריכה להיות ההתייחסות של כוחות הביטחון לאירועי זריקות האבנים ההולכים ומתגברים בכבישי יהודה ושומרון. האירוע הערב הוא פיגוע, וצה"ל הוכיח כבר שהוא מסוגל להתמודד עם טרור מכל סוג שהוא".

ואילו יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר בעקבות האירוע כי "שוב הוכח שזריקות אבנים יכולות לגרום לפגיעות חמורות. על צה"ל להתייחס לזורקי האבנים כאל מחבלים שמטרתם היא לפגוע אנושות במתיישבים, בחיילי צה"ל ובסטודנטים של אוניברסיטת אריאל".


פינוי הפצועים, הערב (צילום: מד”א)

גם בארגון אלמגור למען נפגעי טרור הגיבו לאירוע. "לאחר ההוראות להבלגה שהעביר אלוף הפיקוד כלפי זריקת האבנים ובקבוקי התבערה, פיקוד מרכז ניצב בפני פשיטת רגל בבלימת אינתיפאדת אבנים שהרשות הפלסטינית הכריזה על ישראל", לשון ההודעה.

נוסף לפעוטה שנפצעה באירוע באורח אנוש, נפצעה גם אמה, בת 40, באורח בינוני, וכן גם שתי בנות נוספות, בת ארבע ובת שש ששהו גם כן במכונית ונפצעו באורח בינוני. הפעוטה שנפצעה אנוש סובלת מפגיעה רב מערכתית, ומורדמת ומונשמת. הפצועות פונו על ידי צוותים של מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.


"דין ציר 60 כדין איילון". ח"כ דנון (צילום: שלומי גבאי)