משפחות שכולות עתרו לבג"ץ נגד שחרור קונטאר

תומר זרחין; ג'קי חורי

משפחות שכולות עתרו לבג"ץ נגד שחרור קונטאר

הארץ

2008-07-08

כמה משפחות הרוגי פיגועים עתרו אתמול לבג"ץ נגד שחרור מחבלים תמורת החיילים החטופים רגב וגולדווסר, שעל פי כמה הערכות אינם בין החיים. העותרים הם יורם ושמחה שחר, אחיו ואחותו של השוטר אליהו שחר, שנרצח על ידי סמיר קונטאר המועמד להשתחרר במסגרת העסקה; אריה בכרך, שבנו אוהד נרצח על ידי מחבלים בוואדי קלט ב-1995; ו"אלמגור" – ארגון נפגעי טרור.

במשפחת שחר מקווים שבית המשפט ימנע את שחרורו של קונטאר. "מדובר ברב מרצחים שאי אפשר לתת לו פרס ולשחרר אותו גם אחרי 30 שנה", אמרה אתמול שמחה שחר, "שיחזירו גופות תמורת גופות, ולא ייתנו לרוצח כמו קונטאר להיות חופשי". עוד אמרה שחר: "אנחנו מאמינים כי הממשלה קיבלה את ההחלטה בשל לחץ ציבורי, ולא מתוך שיקולים עניינים בלבד".

קרן שחר, בתו של אליהו שחר, היתה בת 3 כשאביה נרצח בפיגוע בנהריה. לדבריה, "אם היה אחד החיילים חי בוודאות היינו מסכימים, אבל כל עוד הגורמים הרשמיים מציינים כי שני החיילים אינם בחיים אז שיחזירו גופות תמורת גופות. אני לא יכולה לראות את מי שהפך אותי ליתומה בגיל שלוש חוזר חופשי למשפחתו ולאמו".

אריה בכרך התייחס לאשתו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, ושאל: "איך קרנית גולדווסר יכולה להסתכל בעיניי המשפחות שישלמו בדם תמורת גופות?". השופט אליעזר ריבלין הורה אתמול לפרקליטות להגיש את תגובתה לעתירת המשפחות הבוקר.