אילן גרפל ישוב היום לישראל

תומר זרחין; יהונתן ליס; ברק רביד; יניב קובוביץ; גילי כהן

אילן גרפל ישוב היום לישראל

אחרי נחיתתו בארץ צפוי גרפל להיפגש עם רה"מ בלשכתו בירושלים. במקביל לשחרורו, יועברו 25 אסירים מצרים לסיני דרך מעבר הגבול בטאבה

הארץ

2011-10-27

בג"ץ דחה אתמול בערב את שתי העתירות שהוגשו נגד העסקה לשחרורו של אילן גרפל, שהיה כלוא במצרים בארבעת החודשים האחרונים. לפיכך, מחר תצא העסקה לפועל וגרפל ישוחרר ממצרים לישראל, במקביל לשחרור האסירים המצרים.

את העתירות לבג"ץ הגישו ח"כ מיכאל בן ארי, תנועת "ארץ ישראל שלנו" וארגון נפגעי הטרור "אלמגור". הם ביקשו לבטל את החלטת הקבינט, ולפיה ישוחררו 25 אסירים מצרים הכלואים בישראל תמורת גרפל. השופטים מרים נאור, אסתר חיות ויצחק עמית קבעו בפסק הדין כי "אין זה ראוי שיתערבו בהחלטה שהתקבלה בידי מי שבידיו הנתונים המדיניים והביטחוניים, ועליו גם מוטלת האחריות לתוצאות".

בפסק הדין נכתב: "מדובר בעסקה שנעשתה עם המשטר הנוכחי במצרים, ונראה שאין צריך להכביר מלים על הרגישות המדינית המתבקשת, ובפרט בעת הנוכחית".

גרפל צפוי לשוב היום לפנות ערב לישראל. לאחר נחיתתו, ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. שליחו של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו וח"כ ישראל חסון (קדימה), שניהלו את המגעים עם מצרים בעניינו של גרפל, ייצאו היום ב-15:30 לקהיר בטיסה מיוחדת, יחד עם אמו של גרפל, שבאה אתמול לישראל.


גרפל. ייפגש עם נתניהו .

השלושה ינחתו בקהיר וישהו שם פחות משעה. הם יאספו את גרפל ובסביבות השעה 17:00 כבר ימריאו חזרה לישראל. גרפל ינחת בנתב"ג, אך יועבר במסלול צדדי המיועד לאח"מים. כלי התקשורת לא יוכלו לצלם את הגעתו של לארץ או לשוחח עמו, והתמונות שיופצו יצולמו על ידי לשכת העיתונות הממשלתית.

מנתב"ג ייצאו גרפל ואמו יחד עם עו"ד מולכו וח"כ חסון ללשכת ראש הממשלה בירושלים, שם תתקיים פגישה קצרה עם נתניהו ב-18:30. גם הפגישה הזו תהיה סגורה לתקשורת. עוד לא ברור אם לאחר הפגישה עם נתניהו יקיים גרפל מסיבת עיתונאים. במקביל לשחרורו יועברו האסירים המצרים לסיני דרך מעבר הגבול בטאבה.

בשירות בתי הסוהר (שב"ס) החלו בהכנות לקראת השלמת העסקה. אתמול הועברו 22 האסירים הבוגרים הצפויים להשתחרר לכלא "אלה", שם הם ממתינים ליציאתם למצרים. בשעות הבוקר יועברו למקום גם שלושת הקטינים שישוחררו במסגרת העסקה.