רשת ג' לא תשדר את קטעי השירה מהטקס בכיכר רבין

אמילי גרינצווייג

בעקבות המחלוקת סביב יאיר לפיד

רשת ג' לא תשדר את קטעי השירה מהטקס בכיכר רבין

הארץ

2012-04-24

רשת ג' של קול ישראל הודיעה הבוקר (שלישי) כי בדומה לגלי צה"ל, גם היא לא תשדר את אירוע הזיכרון לחללי צה"ל "שרים בכיכר" שנערך מדי שנה בערב יום הזיכרון בכיכר רבין בתל אביב. זאת עקב הביקורת נוכח השתתפותו של יאיר לפיד בטקס של עיריית תל אביב.

בשלוש השנים האחרונות שידרה הרשת, בבוקר יום הזיכרון, את השירים ששודרו במהלך האירוע וכמה שנים קודם הטקס אף הועבר בשידור חי בתחנה. אולם כעת, נוכח הדיון הציבורי שעוררה העובדה שיאיר לפיד, שהודיע לאחרונה על הקמת מפלגת "עתיד", ינחה את הטקס גם השנה, הוחלט בהנהלת קול ישראל שלא לשדר אף את קטעי השירה.

רשת ג' מצטרפת לגלי צה"ל בה החליט מפקד התחנה, ירון דקל, על אי העברת שידור מהטקס נוכח זאת שלפיד הוא אישיות פוליטית. ההחלטה על המשך הגשתו של לפיד את האירוע עוררה בימים האחרונים ביקורת ציבורית וארגונים שונים ביניהם אלמגו"ר, ארגון נפגעי הטרור, קראו לראש העיר תל אביב, רון חולדאי, לבטל את השתתפותו של לפיד בטקס. בג"ץ דחה אתמול על הסף עתירה למנוע השתתפותו של לפיד, בין השאר מכיוון שהפוליטיקאי הטרי לא צורף כמשיב לעתירה.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "לאור פנייתן של משפחות שכולות שלא לשדר את האירוע 'שרים בכיכר' בשל הנחייתו של יאיר לפיד ומכיוון ש'קול ישראל' כרדיו ציבורי מכבד את הפניות הללו ואינו משדר עניינים השנויים במחלוקת, השנה לא יוקלט ולא ישודר האירוע".