המדינה לבג"ץ: יש לשחרר את האסירים הפלשתינאים

תומר זרחין

המדינה לבג"ץ: יש לשחרר את האסירים הפלשתינאים

הפרקליטות הודיעה כי יש לדחות את העתירה שהגיש ארגון "אלמגור" נגד השחרור ולקצר את מאסרם של 250 עצורים פלשתינאים

הארץ

2008-12-07

פרקליטות המדינה הודיעה הערב (ראשון) לבג"ץ כי יש לדחות את העתירה שהגיש ארגון נפגעי טרור "אלמגור" נגד שחרור האסירים הפלשתינאים, כמחווה לחג הקורבן המוסלמי. על פי החלטת הממשלה, הומלץ לגורמים המוסמכים לקצר את מאסרם של 250 אסירים ועצורים פלשתינים.

בתגובת המדינה נכתב כי תכליתה של ההחלטה לשמש כמחווה של רצון טוב להנהגת הראשות הפלשתינית ולחזק גורמים מתונים, כחלק מהמשא ומתן עם הרשות. עוד נכתב כי ועדת השרים קבעה את רשימת האסירים המומלצת, העומדת על כ-230. עוד מדגישה הפרקליטות, שהרשימה אינה כוללת אסירים עם "דם על הידיים".

בנוסף, נטען שהחלטת הממשלה נוגעת ליחסי החוץ, ולאור פסיקותיו של בית המשפט העליון בעבר, בית המשפט לא נהג להתערב בהחלטות מסוג זה. "ראוי לציין בהקשר זה את החשיבות המרובה שמייחסת החברה הפלשתינית למחוות של שחרור אסירים", נכתב. כמו כן, טענה המדינה כי ההחלטה מיועדת להצביע גם על כך שניתן לשחרר אסירים בהידברות ובדרכי שלום.

מחר צפוי בג"ץ לדון בעתירה שהגיש אלמגור נגד ההחלטה לשחרר את האסירים. עתירה דומה הוגשה היום על ידי הפורום המשפטי למען ארץ ישראל.

הבוקר אישרה ועדת השרים לענייני אסירים את רשימת 230 האסירים שישוחררו במסגרת המחווה ליו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לרגל חג הקורבן. זאת, לאחר שבשבוע שעבר אישרה הממשלה את המחווה בישיבתה השבועית, שבמסגרתה שחרור האסירים, רובם חברי הפתח, שאינם נחשבים "עם דם על הידיים".


שחרור אסירים פלשתינאים באוגוסט האחרון