אב שכול: פרס אולי זקוק לפסיכיאטר

עוזי ברוך

אב שכול: פרס אולי זקוק לפסיכיאטר

ד"ר אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים באלמגור, אומר הערב כי אם פרס מנסה להחיות את הסכמי אוסלו עליו לקבל טיפול.

ערוץ 7

2012-11-03


פרס השבוע (צילום: פלאש 90)

ד"ר אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים בארגון נפגעי הטרור "אלמגור", הגיב לדבריו של הנשיא שמעון פרס לפיהם אבו מאזן הוא פרטנר לשלום.

"שמעון פרס הוא סדין אדום לרבות ממשפחות נפגעות הטרור", אמר בכרך, "לשמעון פרס שותפות באחריות למותם של למעלה מ-1400קורבנות שהביאו הסכמי אוסלו".

בכרך הוסיף "אנו מזהירים את הצבור מ'החתרן הבלתי נלאה' שעמד מאחורי "מחתרת אוסלו" וגרם לנו יגון ושכול, באלפי פצועים והרוגים. כל אלה נפגעו על ידי המנגנונים הפלסטינים שהוקמו בחסות הסכמי אוסלו אותם ייזם והוביל".

"חשבנו לרגע שהוא כבר הכיר בשגיאותיו כפי שרוב הצבור הישראלי הכיר בכשלון תהליך אוסלו", אמר בכרך הערב, "אם הוא מנסה להחיות את הסכמי אוסלו -אחרי כל המחיר הכבד ששולם ואחרי ששרידי רעיונותיו על מזרח תיכון חדש התעופפו באביב הערבי – הוא זקוק יותר מכל לפסיכיאטר שיהיה צמוד אליו בבית הנשיא".

הנשיא פרס אמר מוקדם יותר כי כי "דבריו האמיצים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, מוכיחים שיש לישראל שותף אמיתי לשלום", כלשונו.
הנשיא אמר את הדברים בתגובה לדבריו של אבו-מאזן ב"ערוץ 2" כי לא יאפשר אינתיפאדה שלישית אלימה, כי הוא מבין היטב שפתרון בעיית הפליטים הפלסטינים לא תהיה בשטחה של ישראל וכי הוא מושיט יד לחדש את תהליך השלום.

אבו-מאזן נשאל אם הוא מעוניין לגור בעיר הולדתו צפת או רק לבקר שם, והשיב כי זכותו לראות את צפת אך לא לחיות שם. עוד אמר כי פלסטין מבחינתו היא הגדה המערבית ועזה וכל השאר הוא ישראל.