מנכ"ל עמותת נפגעי הטרור: "טקס שיחרור שליט יעלה בחיים"

אהוד יערי

מנכ"ל עמותת נפגעי הטרור: "טקס שיחרור שליט יעלה בחיים"

מאיר אינדור, מנכ"ל ארגון נפגעי הטרור, זועם בעקבות הדיווחים שמהם נראה כי ישראל עומדת לשחרר מחבלים פלסטינים תמורת שליט בקרוב. "רה"מ אמר לי ששיחרור מחבלים לא על הפרק", אמר, "אבל הוא שפוט של התקשורת"

חדשות 2

2009-08-11

על רקע הדיווחים והסימנים לכך שעסקת שליט קרובה מאי פעם, יחד עם הדיווחים כי סגן ראש המודיעין המצרי בדרכו לירושלים, יוצאים עתה נפגעי הטרור למאבק – אולי האחרון במה שגם הם רואים כגזירה כמעט מוגמרת.

בשיחה קשה וחריפה עם חדשות 2 באינטרנט הערב, מגיש היום מאיר אינדור, מנכ"ל עמותת אלמגור שמייצגת רבים מנפגעי הטרור, כתב אישום חריף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "חמאס יכול לחכך בשביעות רצון את כפיו", אומר אינדור, שמשוכנע כי נתניהו כבר גמר בלבו לבצע את העסקה. "את מה שאולמרט סירב לתת, נתניהו, שמציג את עצמו כ'מאסטר של אנטי טרור', ייתן".

אינדור רואה הוכחה נוספת לעסקה הקרבה גם בכך שנתניהו מסרב, לטענתו, להיפגש עם נפגעי הטרור בתקופה האחרונה. "זאת למרות פניות רבות בעניין", טוען אינדור.


נתניהו. "שפוט של התקשורת" (צילום׃ AP)

אינדור נשבע כי נתניהו התחייב בפניו, בתקופתו כראש האופוזיציה, לא לשחרר אסירים תמורת שליט. "ראש הממשלה הבטיח לי בשתי שיחות שהוא לא ילך על שיחרור שבויים", אומר אינדור ומפרט: "אחת מההבטחות נאמרה בליל יום הכיפורים, והשנייה באירוע לזכרם של נרצחי ישיבת מרכז הרב. הוא אמר לי שלא יעלה על הדעת לשחרר מחבלים, וכי צריך לחשוב רק על דרכים אחרות לחלץ את שליט".

"הוא שפוט של התקשורת"

אז מה גרם לשינוי הפתאומי בעמדתו של ראש הממשלה, לטענתו של אינדור? "הוא שפוט של התקשורת", הוא מספק את הסבריו. "התקשורת קבעה את האג'נדה שצריך לשחרר מחבלים. ראש הממשלה הוא אדם חלש מול התקשורת, ולא מוכן להתעמת איתה".


"כתב אישום" נגד נתניהו. מאיר אינדור, ארכיון (צילום׃ חדשות 2)

"רק עכשיו חזרתי ממשפטו של רוצח הילד מבת עין", מוסיף אינדור בהתכוונו לסיכום משפטו של הרוצח מוסא איבראהים טיט שהודה כי רצח את הנער שלמה נתיב בן ה-13. "האח צעק מדם לבו כי הם רוצים עונש מוות, אחרת בסופו של דבר המחבלים ידרשו את שחרורו. הרוצח חייך חיוך גדול. שחרור המחבלים בעסקה יעודד ויקל מאוד את גיוסם של מחבלים חדשים".

"עבודה של אנשים שאספה את המחבלים הולכת לפרוח באוויר", מסכם אינדור בצער. "כל זאת תחת זיקוקי הדינור שיקבל נתניהו בתמונות המשותפות עם גלעד. הרבה חיים ואזרחים ישלמו את מחיר הטקס של ביבי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ההתבטאויות אינן ראויות לתגובה".

מחר בערב תיערך בכותל המערבי בירושלים תפילה המונית למען החזרתו של גלעד שליט הביתה. כאן בחדשות 2 באינטרנט נעביר את התפילה בשידור חי החל מהשעה 19:00.