משפחות שכולות: למנוע מיאיר לפיד להנחות את טקס יום הזיכרון

משפחות שכולות: למנוע מיאיר לפיד להנחות את טקס יום הזיכרון

בעקבות הצהרתו של יאיר לפיד על הקמת מפלגה בראשותו, פנו אתמול משפחות שכולות וארגוני שכול לראש העיר ת"א-יפו בבקשה למנוע מלפיד להנחות את טקס יום הזיכרון השנתי בכיכר רבין. הסיבה לטענתם: אין להפוך טקס זיכרון לאירוע פוליטי

חדשות 2

2012-04-17


יאיר לפיד. ינחה טקס הזיכרון? (צילום׃ חדשות 2)

ארגוני שכול ומשפחות שכולות פנו אתמול לראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, בבקשה למנוע מאיר לפיד להנחות את טקס יום הזיכרון המסורתי "שרים בכיכר", שנערך מדי שנה בכיכר רבין בעיר. הרקע לפניה הוא הודעתו של לפיד על כוונתו להקים מפלגה חדשה בראשותו. כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".

ח"כ דני דנון מהליכוד, שהינו בעצמו בן שכול, פנה לחולדאי וציין כי "כנראה לפיד מתקשה בהבנה, ולא הבין שהפך ממנחה מבוקש לפוליטיקאי. רק שלשום הכריז בגאון על הקמת מפלגתו, ושבוע לאחר מכן מנסה לנצל אירוע בעל צביון ממלכתי לצרכים פוליטיים".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה אף הוא לגורמים השונים וביניהם עיריית תל אביב, בתלונה חריפה נגד יאיר לפיד. "זו שערורייה להפוך את טקס הזיכרון לבעל גוון פוליטי. היה ראוי אם לפיד עצמו היה מבין כי יש משפחות שכולות התנגדת לאג'נדה שהוא מוביל", אמר יו"ר הארגון מאיר אינדור.

דוד איינהורן, ששכל את בנו יהונתן במלחמת לבנון השנייה ציין כי "יש יום אחד שבו אנו מתייחדים עם יקירינו שנפלו, עזבו אותנו ביום הזה מפוליטיקאים".

יאיר לפיד סירב להגיב לדברים. תגובת עיריית תל אביב לפנייה: " ההחלטה על הזמנת לפיד להנחיית האירוע התקבלה זמן רב לפני הצהרתו על כניסה לפוליטיקה, והטקסטים המושמעים בטקס אינם נושאים אופי פוליטי".