ארגון אלמגור: "נתניהו הבטיח לא לשחרר אסירים"

ארגון אלמגור: "נתניהו הבטיח לא לשחרר אסירים"

הפרסום על עסקת שליט הקרובה לסיכום מעוררת סערה בקרב משפחות קורבנות פיגועי הטרור. מנהל ארגון אלמגור סיפר לחדשות 2 כי נתניהו הבטיח לו באופן אישי בעבר שבניגוד לאולמרט הוא לא יעשה מחוות של שחרור אסירים. התקדמות העסקה לדבריו נובעת מהלחץ המופעל עליו וכעת, "הוא פותח חשבון עם נפגעי הטרור והמשפחות השכולות"

חדשות 2

2009-11-23


קמפיין הארגון לנפגעי טרור. תמונות נרצחי הפיגועים. (צילום׃ אלמגור)

"נתניהו פותח חשבון עם נפגעי הטרור והמשפחות השכולות" – כך אומר הבוקר סא"ל במיל' מאיר אינדור, מנהל ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" בעקבות הדיווחים אודות התקדמות משמעותית בעסקת שליט.

לדבריו, כוונת הממשלה לשחרר אסירים עם "דם על הידיים" בתמורה לשיחרור החייל החטוף מביאה לפתיחת מאבקם הרשמי של חברי ארגון נפגעי הטרור נגד שחרור אסירים פלסטינים. "ראש הממשלה הבטיח לנו שהוא לא יעשה מחוות של שחרור אסירים – ואיכזב", סיפר אינדור בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "בשיחה אישית בה סיפר על הדרך בה איבד את אחיו, ביקר נתניהו את עסקת ג'יבריל ואמר שהוא ילך בדרך אחרת".

בארגון אלמגור טוענים כי נתניהו חוזר מהבטחותיו בשל הלחץ הגדול שמופעל עליו. "יש פה מאפיין לדרך התנהגות שלו – הוא נתקל בלחץ וחוזר מהחלטות שבהן הוא מאמין וזה מהווה סכנה ביטחונית למדינה", מוסיף אינדור.

"פתרון נוח מבחינה פופוליסטית"

רון קרמן, שבתו טל בת ה-18 נרצחה בפיגוע בקו 37 בחיפה, מתנגד נמרצות להשלמת העסקה. "זהו הפתרון המסוכן ביותר, כל אנשי הביטחון אומרים שהדבר ישנה את המאזן במזרח התיכון", טוען קרמן.

"לי הלכה בת בגלל מחדלי העבר, אני עומד בשער ומנסה לצעוק חבר'ה תיזהרו", הוסיף קרמן. "נכון שיש חייל בצד השני, ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל לשחררו ולא עשתה הכל. כל הזמן רק מזיזים את רשימות האסירים והולכים על פתרון נוח מבחינה פופוליסטית".

"המטרה שלנו היא שבני אדם נוספים לא ירצחו", אומר אינדור וטוען כי עסקת שליט היא אף חמורה יותר מעסקת ג'יבריל. "רוצים לשחרר מאות אסירים בעל יכולת מקצועית מוכחת לבצע פיגועים, ברור שזה יוביל לעוד חטיפות ולעוד פיגועים".

ארגון "אלמגור" מבטיח להיאבק בקיום העסקה. בימים הקרובים מתנהלת סדרת פגישות עם שרים ובנוסף מתוכנן להגיש עתירה בנושא לבג"צ.

איגרא: העסקה במתווה הזה תשנה את פני המזה"ת

"מי שיחון רוצחים היום, עלול להצטרף מחר לצבא החברים של החטוף הבא" – כך אמר הבוקר רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים במוסד, בראיון לתכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל. "עסקת שליט הזאת, כפי שהיא מוצעת כרגע, תשנה את פני המזרח התיכון".

"אנחנו משחררים את גדולי הרוצחים ומראים לציבור הפלסטיני שהדרך הנכונה להתנהל מולנו היא בכוח ולא בשלום ובפשרה", הסביר. "אנחנו מחלישים את אבו מאזן ואת מי שכן רוצה שלום איתנו. אנחנו מחזירים לשטח רוצחים".

היום ייפגש נועם שליט, אביו של החייל החטוף עם האחראי על נושא שליט מטעם ראש הממשלה, חגי הדס, בקרייה בתל אביב. למרות הטענה כי הפגישה בין השניים תוכננה מראש, צפוי הדס לעדכן את שליט על ההתפתחויות האחרונות במשא ומתן. משלחת בכירי חמאס הגיעה היום לקהיר, ועורכת משעות הבוקר התייעצויות עם ההנהגה המצרית – גם כן בנושא העסקה.