קריאות למזוז ולמשטרה: סלאח לכלא

מיה בנגל; טל ימין-וולבוביץ; ישורון תורג'מן; איתמר ענברי

קריאות למזוז ולמשטרה: סלאח לכלא

השייח' סלאח אמר בדרשה נוטפת ארס בירושלים כי הישראלים "ייעלמו" מהבירה וכי "לא אנחנו אכלנו דם של ילדים". ח"כים קראו לעצרו, דיכטר וקראדי החליטו להעביר את הדברים לבדיקת מזוז

NRG

2007-02-16

דבריו החריפים של השייח' ראא'ד סלאח היום בדרשה שנשא­בפני תומכיו בירושלים, במהלכם תקף את השלטון הישראלי, הבטיח כי ירושלים תהיה בירה איסלאמית וקרא לחידוש האינתיפאדה, גררו תגובות זועמות בישראל. הרב הראשי יונה מצגר אמר כי התבטאויותיו של סלאח הם הטפה לאנטישמיות, וקרא לרשויות החוק למצות עימו את הדין. ח"כ זבולון אורלב (המפד"ל) קרא לשלול את אזרחותו של סלאח ואמר כי "ההסתה שלו מוכיחה כי הוא נמנה על אויבי ישראל". בעקבות הדברים, החליטו השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ומפכ"ל המשטרה משה קראדי, להעביר את התבטאויותיו של השייח' סלאח לידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על מנת שייבחנו על ידי הגורמים המקצועיים כדי לקבוע האם בדבריו של השייח' יש משום הסתה והמרדה.

"דבריו המתריסים מבוססים על שקרים, כזבים והטפה לאנטישמיות", אמר הרב הראשי לישראל, יונה מצגר. ח"כ אורלב אמרי כי ההסתה שלו היא "תוצאה של קלות הראש והסלחנות שנהגו הפרקליטות ובתי המשפט כלפי התבטאויות ומעשים קודמים של כמה מחברי הכנסת הערביים, וחלק מהמנהיגות הערבית בישראל".

אורלב הוסיף כי "מי שנוהג ברחמנות כלפי הסתה גזענית נגד העם היהודי ומדינת ישראל, עלול לשלם מחיר כבד של מרד ערבי-ישראלי אלים".

"סלאח הוא פצצה מתקתקת"

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שוחח בצהריים עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי. השניים סיכמו כי דבריו והתבטאויותיו של השייח' ראאד סלאח יועברו לידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וייבחנו על ידי הגורמים המקצועיים כדי לקבוע האם הדברים מהווים הסתה והמרדה.

עוד בטרם ההחלטה, קרא ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) למזוז ולקראדי לעצור לאלתר את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ולבקש מבית המשפט להשאירו במעצר עד תום ההליכים. "אין שום הצדקה להתרפס בפני אדם זה הגורם נזק מדיני, ביטחוני וציבורי למדינת ישראל", אמר רותם. "יש לשלול את אזרחותו ולהרחיקו מהארץ לאחר שיסיים לרצות עונש מאסר ממושך".

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי) הגדיר את השייח' סלאח "כפצצה מתקתקת מתחת למרקם היחסים בין ערביי ישראל למדינה". לדבריו, המדינה צריכה לטפל בו כפי שהיא מטפלת במסוכנים שבאויבי ישראל. "ישראל צריכה לגדוע את הברית המסוכנת בין התנועה האיסלאמית ובין אויבי ישראל החפצים בהשמדתה", אמר.

ח"כ דני יתום (עבודה) האשים את סלאח כי דבריו עוררו אלימות וקרא לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגדו, בחשד להסתה. "מיד לאחר דבריו, נוכחנו שהמילים נוטפות הארס שיצאו מפיו של סלאח הובילו גם לתוצאות אלימות בשטח", אמר יתום.

"לשים גבול להשתוללות"

ארגון נפגעי הטרור אלמגו"ר פנה גם הוא למשטרה בדרישה לעצור את השייח' סלאח, על פי הפקודה למניעת טרור הסתה ויצירת מדנים. "הקריאה שלו לאינתיפאדה כלפי ישראל היא קריאה להרג ולפציעת ישראלים", אמר מנכ"ל הארגון, מאיר הינדור. "על דברים אלה בלבד האיש צריך לשבת בתא מבודד, ללא קשר לאף גורם חיצוני, כדי למזער את נוכחותו השלילית באזור".

תנועת "חזית יהודית" הודיעה ליועץ המשפטי לממשלה כי תגיש עתירה לבג"ץ אם השייח' סלאח לא יועמד לדין על הסתה, ואם התנועה האיסלמית לא תוצא אל מחוץ לחוק. "חייבים לשים גבול להשתוללות של פורעי החוק המוסלמים", אמר פעיל הימין ברוך מרזל, ראש התנועה.

בתנועות למען המקדש בהר הבית אמרו כי "דברי המחבל ראאד סלאח אינם מפתיעים. מדינה שמוותרת על ריבונותה בהר הבית ובירושלים כולה ושלא מקיימת את הזכויות האלמנטריות של העם היהודי בהר, שמזמינה את אויבינו לטמא ולהרוס את מקום המקדש, לא תתפלא על דברי הרפש של סלאח המרגיש כאדון ושליט בהר ובירושלים כולה, במקום להרגיש היטב את כתלי הכלא".

"אתם מהמרים על עתיד העם היהודי"

השייח' סלאח, שאתמול החליט בית המשפט להרחיקו ממתחם הר הבית ל-60 ימים נוספים, הגיע למקום המרוחק מחומות העיר העתיקה וביקש לקיים תפילה שקטה עם עשרות מתומכיו.

סלאח פתח את דבריו כשהזכיר את המסורת האיסלאמית שמספרת על בני ישראל שבימים הקדומים לא היו מזייפים, כמו היום, את כל הוראות הנביאים. "אם הנביאים היו קמים מקבריהם, הם היו מקללים את הכיבוש שהורס את מסגד אל-אקצה בהדרגה כדי להגשים את חלומו השחור ההרסני והטרוריסטי להקים שם מקדש".

הוא המשיך בהתקפה קשה על התנהלותה של הממשלה. "אנחנו לא מקבלים רשות לא מאולמרט ולא מממשלתו שכובשת את המסגד מאז 1967", אמר סלאח. "אנחנו באזור המבורך נתחיל בשיבוש הכיבוש הישראלי שיחלוף בעזרת אללה כמו שחלפו אלה שלפניו".

סלאח שלח אזהרה לישראל ואמר: "אוי לכם, הכוח שלכם מטעה אתכם, והנשק שלכם מטעה אתכם, והכדורים שלכם מטעים אתכם ואתם מהמרים על עתיד העם היהודי ועל עתיד הדורות הבאים ומקיפים אותו בסכנות".

הוא הבטיח כי "לא יחלוף זמן רב עד שירושלים תהפוך לבירה איסלאמית עולמית עבור חליפות איסלאמית עולמית, שתמלא את האדמה צדק לאחר שהמפלצת האמריקנית והכיבוש הישראלי מילאו אותה בעושק. אתם תיעלמו, ויום יבוא ורחובות ירושלים יתבהרו מהדמים ששפכו חיילי הכיבוש שכבשו את אל-אקצה, והכבוד יחזור".

לדברי סלאח כשתעבור ירושלים לשלטון איסלאמי, הכבוד יחזור לכל המסגדים והכנסיות. "אנחנו נשמור גם על כבודם של בתי הכנסת היהודיים. אנחנו לא אומה שמבוססת על איבה ונקמה ואנחנו לא אלה שהרשינו לעצמנו לאכול ארוחה שמבוססת על לחם וגבינה בדמם של ילדים".