רובינשטיין נגד שחרור אסירים

אפרת פורשר

רובינשטיין נגד שחרור אסירים

אחרי שהשופט חשין הביע עמדה פוליטית בעד החלטת הממשלה לשחרר אסירים הגיב השופט אליקים רובינשטיין בהצהרה פוליטית נגדית: "זה לא עוזר נגד הטרור, רק מראה הישגים לרשות"

NRG

2005-02-20

הגבול בין המשפט לפוליטיקה מטשטש: בהתבטאות נדירה מתח שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, ביקורת על החלטתועדת השרים לשחרר אסירים פלשתינים, בעקבות הסיכומים בפסגת שארם א-שייח'. הדברים באים ימים ספורים לאחר התבטאותפוליטית חריגה אחרת – של סגן נשיא בית המשפט העליון, השופט מישאל חשין, בעד שחרור האסירים.

בשבוע שעבר התקיים דיון בעתירת המכון המשפטי לחקר הטרור ו-21 אזרחים נפגעי טרור, נגד החלטת הממשלה. במהלך הדיון התבטא השופט מישאל חשין, בעד ההחלטה: "הממשלה סבורה ששחרור אסירים יקדם את תהליך השלום ויוריד את הטרור, וגם אני סבור כך. זהו ויכוח פוליטי".

הבוקר התקיים דיון בעתירה שהגיש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" לבג"ץ, בטענה כי רשימת האסירים שהורכבה לא עומדת בקריטריונים שקבעה הממשלה. בין השאר נטען בעתירה כי חלק גדול מהאסירים ריצו פחות משני שליש מעונשם, וכי האסירים אינם מתבקשים לחתום על התחייבות שלא יחזרו לפעילות טרור.

נציג הפרקליטות, עו"ד דני חורין, טען בדיון כי הממשלה סבורה ששחרור האסירים דווקא יסייע להוריד את רמת הטרור. בתגובה לכך אמר השופט רובינשטיין: "אם משחררים אסירים, זה לא עוזר למלחמה בטרור; זה רק מראה שיש לרשות הישגים".

במהלך הדיון גם הסתבר לאנשי "אלמגור" כי מספר האסירים שאינם עומדים בקריטריונים הוא גבוה יותר ממה שחשבו, ועומד על 180 אסירים שריצו פחות משני שליש מעונשם, ועוד 120 אסירים שמוחזקים במעצר מנהלי.

בתום הדיון החליט בג"ץ לדחות את החלטתו בעניין ומסר לעותרים כי ימסור להם את תשובתו לעתירה בדואר. העותרים התרעמו על ההחלטה, שכן שחרור האסירים, שמתוכנן למחר, אמור להקדים את קבלת התשובה.