'הפצצה הבאה – משרון באהבה'

אורי גליקמן; איתמר ענברי

'הפצצה הבאה – משרון באהבה'

דובר מועצת חוף עזה: שרון מסית לרצח תושבי גוש-קטיף. תנועת שובי: יש לצאת מ"רצועת המוות"

NRG

2004-09-24

"שרון ממשיך להסית לרצח תושבי גוש-קטיף תוך קריצה למחבלים שמה שלא יעשו המקדמות יעשו המרגמות. לא נתפלא אם על הפצמ"רים הבאים ייכתב מ'שרון באהבה'" – כך אמר דובר מועצת חוף עזה, ערן שטרנברג, בתגובה לאירוע בנוה-דקלים שבו נהרגה הבוקר צעירה מנפילת פצמ"ר על בית ביישוב.

גם במועצת יש"ע מיהרו להפנות אצבע מאשימה לעבר ראש הממשלה, אריאל שרון: "אזהרות מערכת הביטחון לפיהן ההתנתקות תיתן רוח גבית לטרור מתממשות לצערנו בדמות סופת טרור המכה בכל הארץ ובעיקר באזור הדרום", מסרה מועצת יש"ע בהודעה שפרסמה בתגובה לאירוע.

בהודעה קראה המועצה לשרון "לנצל את יום כיפור כדי לערוך חשבון נפש ולחזור בו מההתנתקות שהוכח בעליל שהיא אסון ביטחוני".

ועד רבני יש"ע ביקש מעם ישראל "לנצל" את תפילות יום כיפור כדי להביא לביטול תוכנית ההתנתקות. "אנו מבקשים מעם ישראל ביום הקדוש שבו התפילות נשמעות, להתפלל בעד ביטול תוכניות ה'גזירה', הגורמות יום יום לרצח יהודים בארץ ישראל, ולהתפלל לשלומם של תושבי גוש-קטיף והיהודים בכל מקום", אמרו הרבנים בהודעה שפרסמו.

ארגון משפחות נפגעי הטרור (אלמגור) מסר בתגובה: "זה היה אסון צפוי מראש, שאחרי ההפגזות הבלתי פוסקות על גוש-קטיף יגיע גם ההרוג הראשון. אנחנו מאשימים את האיפוק המדיני שהממשלה גוזרת על רצועת עזה להבדיל מהנעשה ביהודה ושומרון".

בארגון קראו לממשלה לצאת למבצע דוגמת "חומת מגן" שיהיה "תשובה למנגנון הטרור האדיר ברצועה".


יוסי ביילין. (צילום: ראובן קסטרו )

"רצועת המוות"

בשמאל קראו לראש הממשלה להקדים את היציאה מעזה. יו"ר תנועת יח"ד, ד"ר יוסי ביילין, אמר: "המשך רציחתם של אנשים חפים מפשע בישראל הוא דבר ששום ממשלה לא יכולה להמשיך איתו. הניסיון של שרון להפסיק את הדימום הנמשך על ידי אלימות נגדית נכשל, ומתפקידו לחדש את המו"מ המדיני או לממש את החלטת הממשלה לגבי יציאה מעזה מבלי לעכב את ביצועה עד סוף 2005, אלא לבצעה כבר השנה".

תנועת "שובי – נשים למען יציאה מעזה" אמרה בהודעה שמסרה בתגובה לאירוע: "יום יום אנו עדים לפגיעות נוספות ומיותרות בישראלים, הנובעות מדחייה מסוכנת של היציאה מרצועת המוות".

ארגון "שלום עכשיו" קרא למתנחלים ברצועה לפנות למנהלת ההתנתקות בהקדם ו"לבקש לעזוב את ההתנחלויות כבר כעת".

"השארותם של המתנחלים בעזה היא מיותרת ומסכנת שלא לצורך את חייהם של המתנחלים והחיילים ברצועה", נאמר בהודעה שפרסם הארגון. "השארות המתנחלים בעזה היא חוסר אחריות אישי ולאומי".