"חוק שליט" יעלה לקריאה טרומית

אריק בנדר

"חוק שליט" יעלה לקריאה טרומית

הצעתו של ח"כ דנון המבקשת להחמיר את תנאי הכליאה של אסירי חמאס תעלה לקריאה טרומית. "זה נועד לעשות צדק ולשים סוף למצב הנוראי הזה"

NRG

2010-05-26

מליאת הכנסת תצביע היום (ד') בקריאה טרומית על הצעות "חוק שליט", להחמרת תנאי הכליאה של אסירי חמאס, שיזמו חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) ויריב לוין (ליכוד).

הצעתו של ח"כ דנון מבקשת לאסור ביקורים אצל אסירי החמאס כל עוד גלעד שליט מוחזק בשבי ואילו הצעתו של ח"כ לוין, לה שותפים גם חברי הכנסת משה מטלון (ישראל ביתנו) ויואל חסון (קדימה) מבקשת לשלול שורה של הטבות מהאסירים הביטחוניים.

"הצעת החוק נועדה הצעת לעשות צדק ולשים סוף למצב הבלתי סביר בו חיילים ואזרחים ישראלים הנחטפים על ידי ארגוני טרור מוחזקים בתנאים בלתי אנושיים, כאשר באותה שעה נהנים אסירים ביטחוניים חברי אותם ארגונים, אשר היו שותפים לפגיעה רצחנית באזרחים חפים מפשע, מתנאי כליאה משופרים", הסביר ח"כ לוין.

על פי הצעתו ישללו מן האסירים הטבות כגון: שלילת ביקורים, שלילת אפשרות צפייה בטלוויזיה, שלילת האפשרות ללימודים אקדמאים, שלילת מתן עיתונים וספרים וכן אפשרות כליאה בבידוד ללא הגבלת זמן.

הצעות החוק קיבלו בראשית השבוע את תמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה. בוועדה סוכם כי הצעות החוק יאושרו בקריאה טרומית אולם לאחר מכן יתאמו היוזמים את המשך החקיקה עם שרי המשפטים ובטחון הפנים ובמקביל תכין הממשלה הצעת חוק משלה בנושא.

ארגון נפגעי טרור "אלמגור" קרא לאישור הצעת "חוק שליט" במהירות האפשרית וכמו כן קורא לממשלה לא להסתפק בכך ולהפעיל מערכת לחצים אינטנסיבית גם על ראשי החמאס ברצועה עד שישוחרר גלעד שליט ללא תנאים.