מכשול בדרך לעסקה: עתירה נגד שחרור קונטאר

אלי לוי

מכשול בדרך לעסקה: עתירה נגד שחרור קונטאר

משפחתו של השוטר אליהו שחר ז"ל שנרצח לפני 29 שנה על ידי המחבל הלבנוני עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע שחרורו במסגרת העסקה עם חיזבאללה. אחיו של אליהו: לא ייתכן שקונטאר הולך הביתה, בלי שדיברו איתנו. בתו קרן: "לבחון את העסקה מחדש"

NRG

2008-07-07

מכשול נוסף לפני ביצוע עסקת השבויים: משפחתו של השוטר אליהו שחר ז"ל, שנרצח לפני 29 שנה בפיגוע שביצע המחבל סמיר קונטאר, עתרה בצהריים (ב') לבג"ץ נגד שחרורו, ביחד עם ארגון נפגעי הטרור אלמגור. בני משפחתו של השוטר דורשים מבית המשפט להקפיא את העסקה שכבר זכתה לאישור הממשלה. "ההחלטה לשחרר את הרוצח פוגעת קשה בקורבנות", נכתב בעתירה. "היא מכרסמת בגמול הראוי לרוצח על הפשע הנורא מכל ומשדרת לקורבנות את המסר כי יש מחילה לרצח".


דיון בבית המשפט העליון. (צילום ארכיון: פלאש 90)

לטענת בני המשפחה, איש מגורמי הממשלה לא פנה אליהם בנוגע לעסקה שנרקמה בין ישראל לחיזבאללה. הם הדגישו כי הם מתנגדים בתוקף לכל עסקה שתביא לשחרורו של קונטאר מהכלא הישראלי. אליהו שחר ז"ל נרצח, לאחר שהגיע למקום הפיגוע שביצע קונטאר בנהריה.

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נכתב כי ההחלטה התקבלה מבלי שיושמו המלצותיה של ועדת וינוגרד ביחס לטיפול בסוגיית החטופים. "ועדת וינוגרד המליצה לא לפעול ממקרה למקרה, אלא לקבוע מדיניות וליישמה בכל מקרה קונקרטי של טיפול בהשבת חטופים", מציינים בני משפחת שחר בעתירה. "הממשלה קיבלה את המלצות וינוגרד, אך לאחר מכן בחרה להתעלם מהן ביחס להחלטה".

לעתירה שותפים גם ד"ר אריה בכרך, שבנו נרצח בואדי קלט לפני כ-12 שנה ומשמש כראש פורום ההורים השכולים באלמגור, וכן ארגון נפגעי הטרור עצמו – העוסק במאבק למען זכויות נפגעי פעולות הטרור.

"לא לתת פרס לקונטאר"

שני אחיו של אליהו, רונן ויורם שחר, החליטו לצאת למאבק משפטי במטרה למנוע את שחרורו של המחבל הלבנוני. "אנחנו נגד עסקת השבויים ונגד שחרור קונטאר", אמר ל-nrg מעריב רונן שחר. "אנחנו דורשים לבחון את העסקה מחדש ובינתיים לעצור את העסקה".

הוא הוסיף כי "לא ייתכן שקונטאר הולך הביתה. אף אחד לא שאל אותנו, אף אחד לא דיבר איתנו. אנחנו נשארנו יתומים ואותנו אף אחד לא שואל". הוא הסביר כי בני המשפחה דורשים מבית המשפט לעצור את העסקה וכי שרי הממשלה "ישבו
ויחשבו שוב אם זה נכון לשחרר אותו הביתה, ולתת לו פרס בגיל 45".

בתו של השוטר המנוח, קרן שחר הוסיפה: "זה לא פייר שמדינה משחררת רוצח כזה. לא שאלו אותנו לא דיברו איתנו. אנחנו מתנגדים לשחרור שלו".

בג"ץ דחה בשבוע שעבר עתירה נוספת שהוגשה נגד שחרורו של קונטאר. בית המשפט דחה את עתירת משפחותיהם של 12 יהודים מאיראן, שנעלמו במהלך ניסיונותיהם לעלות לישראל, בין השנים 1994-1997. בבקשה נאמר כי על הממשלה להימנע ממסירת מידע כלשהו לחיזבאללה אודות גורלם של ארבעה דיפלומטים שנעלמו במהלך מלחמת לבנון הראשונה.