נתניהו אחרי החיסול: נמשיך לרדוף מחבלים

אלי ברדנשטיין; אמיר בוחבוט; עמיחי אתאלי

נתניהו אחרי החיסול: נמשיך לרדוף מחבלים

הצמרת המדינית מביעה שביעות רצון על חיסול פעילי החמאס בחברון. "זו תגובה מהירה לרצח 4 הישראלים מבית חגי", ציין שר הביטחון

NRG

2010-10-08

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך הבוקר (ו') את כוחות צה"ל ושירות הביטחון כל "הפעולה המוצלחת והנחושה" בחברון, במהלכה חוסלו שני פעילי חמאס. "מדובר בתשובה מהירה לרצח ארבעת הישראלים בפיגוע הירי בצומת בני נעים", אמר ברק, והוסיף, כי צה"ל ימשיך לפעול בכל מקום נגד ארגוני הטרור כדי להבטיח את השקט ביהודה ושומרון.


בנימין נתניהו. (צילום ארכיון: רויטרס)

במהלך הלילה ושעות הבוקר פעלו כוחות צה"ל ושירות הביטחון בחברון, וכיתרו בית בעיר בו שהו מבוקשים. במהלך חילופי האש נהרגו שני פעילי חמאס, נשאת כרמי, ומאמון נתשה. כרמי מבכירי הזרוע הצבאית של התנועה, היה אחראי לביצוע פיגוע הירי הקטלני בצומת בני נעים שאירע ערב השקת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, בו נרצחו ארבעת תושבי בית חגי.

"הפעילות בחברון היא תשובה מהירה לרצח ארבעת הישראלים באוגוסט השנה סמוך לקריית ארבע. צה"ל ושירות הביטחון ימשיכו לפעול בכל מקום, ללא פשרות ובנחישות נגד ארגוני הטרור, כדי להבטיח את המשך השקט הביטחוני באיו"ש", אמר שר הביטחון בהודעה שפרסם.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את זרועות הביטחון, צה"ל ומשטרת ישראל על הפעולה. "נעשה צדק עם הטרוריסטים שהותירו ביישוב בית חגי שבעה ילדים יתומים", אמר נתניהו, והוסיף כי "מדינת ישראל תמשיך לרדוף את הטרוריסטים בכל עת ובכל מקום".

"חיסול המחבלים ימנע פגיעה בעוד ישראלים"

ח"כ מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) אמר לאחר החיסול כי אמנם הפעולה מבורכת, אך "ראוי שהדרג המדיני ייתן הוראות לחסל גם את מי שמתכוון לרתוח ולא רק את מי שמבצע את זממו". לדבריו, המוסר היהודי מחייב – "הבא להורגך השכם להורגו".

גם ראש מועצת הר חברון, צביקי בר חי, שם אירע הפגיעו הקטלני, שיבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים. "פעולה זו מוכיחה שוב כי רק חופש פעולה מלא לצה"ל בכל השטח יבטיח את ביטחון אזרחי ישראל באשר הם", אמר.

"חיסול המחבלים ימנע פגיעה בעוד ישראלים", אמר סא"ל במיל' מאיר
אינדור, ראש ארגון נפגעי הטרור "אלמגור". "בצד הברכה צריך לזכור ששוב מדובר במחבלים משוחררים ואילו היו מוצאים את הדרך לשחררם מהכלא בעבר, הם לא היו מצליחים לפגוע בארבעה ישראלים חפים מפשע", ציין.

"לא לחינם החמאס רוצה כל כך בשחרור מחבלים. זהו צורך חיוני אצלם למלא את השורות בבעלי ניסיון ומוטיבציה ואת הצורך הזה אנחנו צריכים למנוע בכל מחיר", סיכם אינדור.

בתוך כך במערכת הביטחון הועלתה הכוננות בעקבות החיסול, וישנה היערכות לאפשרות של הפרות סדר בתום תפילות יום השישי בהר הבית.