מתנה לטרור

מאיר אינדור

הכותב הוא מנכ"ל ארגון אלמגור

מתנה לטרור

מאיר אינדור חושב ששחרור מחבלים יציל את חיי שליט, אך יחזיר אותנו לכאוס של הטרור

NRG

2007-04-08

ארגוני הטרור יקבלו מתנה גדולה מאד מידי הממשלה לחג החירות, שכוללת שחרור מאות של מחבלים. הם ומשפחותיהם יחגגו, אבל אלו שמתחת למצבות ובני משפחותיהם – בשבילנו זה יהיה יום שחור שני.

במהלך החודשיים האחרונים נפגשנו, אני ומשפחות נפגעי הטרור, עם לא פחות מארבעים חברי כנסת, וגילינו שגורלה של ישראל נמצא בידיים של אנשים אופורטוניסטים. שר בכיר מאוד הביע תמיכה בטענות שלנו נגד שחרור המחבלים, אבל ציין שהוא מכיר את חבריו בממשלה. "אתם אמנם אומרים דברים הגיוניים, אבל מדובר בחבורה של אנשים שתצביע אך ורק לפי משב הרוח של אותו שבוע, ואני כמוהם", ציין בפנינו השר.

אל קהילת נפגעי הטרור נוספו 177 ישראלים בחמש השנים האחרונות שנרצחו בידי מחבלים שחלקם שוחרר בעבר בעסקאות דומות, וחלקם היו אפילו בלי דם על הידיים. עסקת שחרור מחבלים מביאה חייל אחד בחזרה לביתו, אבל כרוכה בוודאות בהקרבה של חיי אזרחים וחיילים אחרים.

כי ברגע שניתנת למחבלים הזדמנות – הם מבצעים רצח. אחד מבכירי עורכי הדין במדינה אמר לנו שמעסקת טננבאום כבר "חטפנו הרוגים ופצועים ממחבלים ששוחררו עבור טננבאום". בדיקה שערכנו העלתה שהכל נכון.

אחרי שצה"ל עשה עבודה סיזיפית בשנים האחרונות והצליח להכניס לבתי הכלא את מנגנוני הפיקוד והסיוע של הטרור, מה שהביא לירידה בכמות הפיגועים – הכל ייעלם בהנף יד אם תתקבל ההחלטה הנואלת לשחרר מחבלים. ארגוני הטרור איבדו את הכוח שלהם ועכשיו הם רוצים להחזיר את השיניים שלהם ולאחוז במקלות הטרור.

חירות לבנים ולא למחבלים

היום שאחרי שחרורם של מאות מחבלים יחזיר אותנו לכאוס של הטרור. זה יהיה כישלון נוסף ואדיר מימדים, אפילו אחרי מלחמת לבנון. כי מה יישאר מהנאום של אולמרט, שאמר שהצהיר שהוא לא נושא ונותן על שחרור מחבלים? שום דבר.

מדינה לא יכול להסתכל על שיקול פרטי של משפחה אחת. אנחנו מבינים בהחלט את צעדי משפחת שליט, אבל היא בת ערובה של המחבלים. האקדח הפוליטי מוצמד אליה ואי אפשר לסכן אומה שלמה. מי שיחתום על החנינות האלו משגר את גל הפיגועים הבא וחותם למעשה גזר דין מוות על הרבה אזרחים וחיילים ישראלים.

למדינת ישראל יש אפשרות לבחור בדרך אחרת ולהפעיל מנופי לחץ על הפלשתינים. צריך להפסיק את כל ההקלות שניתנות לאסירים, לחדול מביקורי המשפחות ונציגים של ארגונים בינלאומיים, כל עוד החטופים אינם זוכים לתנאים דומים.

אנחנו בארגון אלמג"ור פנינו בנושא ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ועדיין לא קיבלנו תשובה. אחרי החג נפתח בקמפיין שכותרתו "עוד ניתן למנוע את הכישלון הנוסף של מלחמת לבנון השנייה". המסר שלנו הוא: "חירות לבנים ולא למחבלים".